הדרך ארוכה ומפותלת, אני נופל וקם – קניות לא מוצלחות

Original_Stem

קניה באינטרנט היא דרך פתלתלה. יש בה עקומת למידה. זה לא רק עניין של לדעת להזמין מידות נכונות כאשר קונים נעליים וביגוד, אלא גם לדעת לבחור פריטים מבלי שמעולם ראיתם אותם בעיניים, נגעתם בהם, השתמשתם בהם, שלא לומר לבשתם אותם לגופכם.

מי שקונה ברשת הרבה, כמוני, יודע שאין 100% הצלחה. גם אני, שאולי התרשמתם מהפוסטים שאני קניין די מיומן, נפלתי לא מעט פעמים עם קניות שהיו לא מוצלחות ממגוון של סיבות. עד היום קראתם סקירות וביקורת על מוצרים שהשתמשתי בהם. התאכזבתי, אהבתי, לא אהבתי, אבל עשיתי בהם שימוש משמעותי. יש פריטים (שעל חלקם המועט כתבתי) שאיתם לא ביליתי הרבה זמן, או לא הרבתי להשתמש בהם, העברתי הלאה וגם לא מצאתי בהכרח את המקום לכתוב עליהם יותר מדי.

הפוסט הזה מוקדש לקניות האבודות שלי משלוש השנים האחרונות, והוא שירות בשבילכם להבין שלא תמיד פוגעים.

הרשימה בסדר לא מחייב, ויש מגוון נושאים. מקווה שתמצאו אותה מעניינת.

Altra Lone Peak

 

Altra_LonePeak

כתבתי על הנעליים האלה בעבר. זה היה זוג ALTRA הראשון והאחרון שלי (בטווח הנראה לאופק). בניתי גדולות ונצורות על נעלי Zero Drop האלה, שחשבתי שהן יהיו הגרסא האגרסיבית של נעלי השטח שלי. בפועל קיבלתי טנק קשיח ולא נעים, מכוער למדי, לא נעים לכף רגל ללא גרב, ובעיקר לא מספק חווית ריצה מהנה. לצערי, שבוע אחרי ההזמנה, קראתי ביקורת שגרמה לי לחשוב שאולי עשיתי טעות, אבל היה מאוחר מדי. הנעליים נקנו עוד במחיר גבוה יחסית של 105$ כשהחברה הייתה חדשה. אחת הנפילות הגדולות.

ניסיתי עוד להשתמש בהן כנעלי טראקים, אבל גם שם מהר מאד התייאשתי מהן. מה שלא עובד בריצה, לא עבד גם בטיולים. לאחר שנתיים בארון שבהם לא היה לי לב לשחרר נעליים כאלה יקרות, שיחררתי, ומסרתי את הנעליים, כמו חדשות, לאיש קשה יום (נהג מונית) שלו אני מעביר את נעלי הריצה שלי מזה 4 שנים. לשימוש הזה אני בטוח שהן מצוינות, ואני שמח שיש להן סופסוף בית טוב.

החברה עצמה הוציאה הרבה זוגות מאז, ואף אחד מהזוגות לא עשה רושם או השאיר רושם טוב מיוחד. זה די מאפיין גם את הזוג הזה, הוא לא היה גרוע (פשוט לא התאים לצרכים שלי), אבל גם לא היה בו שום דבר שיהפוך אותו לזוג טוב או שיבדיל אותו באופן משמעותי מזוגות אחרים.

זירו דרופ לבד, לא מספיק (לי) אבל מסתבר שאפשר לעשות ממנו חברה.

VivoBarefoot Darma

Darma

כשהכרתי לראשונה את vivobarefoot מאד התרגשתי. אז, עוד לא הבנתי במידות וגם לא יותר מדי בקניות ברשת, ולכן הזמנתי את הזוג הראשון שמצאתי באיביי, והיה במידה 46, שחשבתי שיתאים לי. המחיר גם לא היה משהו. כשהגיעו הנעליים, מהר מאד התברר שהם פשוט קטנות עלי, בקושי נכנסתי בהן. הן גם לא היו יפות בעיני והסוליה הבהירה לא התאימה לשום דבר שלבשתי.

אחר כבוד, מסרתי אותם לחבר שהיה במידה הנכונה.

Salomon Exo S-lab Shirt

Exo_slab_shirt

חולצת הדגל של קבוצת סלומון מסדרת S-lab היוקרתית. נפלתי על דיל של 40$ לחטוף חולצה אחת במידה (שחשבתי) שהיא המידה הרגילה שלי בסלומון XL. בדר״כ החולצה הזאת נסחרת במחיר של 90$ וסיילים של 60$ גג (על אף שהיום אולי כבר אפשר למצוא אותה בפחות פה ושם). כל כוכבי האולטרה של סלומון שעקבתי אחריהם ב-2012-13 לבשו את החולצה, וחשקה נפשי גם.

בפועל, קיבלתי קונדום גופני שקטן עלי בשתי מידות (או שיושב מאד מאד מאד צמוד), לא נעים למגע, הקומפרשן לא טרם לי כלום, ובעיקר הרגשתי  ״לא בבית״ בחולצה הזאת. רצתי איתה פעמיים שלוש ומאז היא בארון.

אישית ? לא ממליץ לכם על החולצה הזאת. לא שווה את הכסף, והתמורה לא מוצלחת.

גליל פילטאיס

Foam_Roller

קניתי את הגליל הזה כשהתחלתי לשחרר טריגר פוינטס באופן עצמאי. מדובר דווקא באחד מהגלילים הקשיחים ביותר שמצאתי מהסוג הזה. הבעיה העיקרית ? דקותיים אחרי שהתחלתי להתגלגל עליו הבנתי שאין לו מספיק קשיחות כדי לשחרר טריגר פוינטס, וזה היה הזמן שבו הזמנתי את הערכה הראשונה של TpTherapy.

תוך פחות משבועיים הוא נמכר, אפילו לא זוכר למי, במחיר קניה (כ-120 ש״ח) פחות כמה שקלים. ב-160 ש״ח אתם רוכשים את TheGrid והוא מומלץ פי כמה ויהיה השקעה נבונה לטווח ארוך.

Inov-8 Road-X Lite 155

Inov8_Road

בינואר, בדיוק לפני שנה, נסעתי לכנס בארה״ב, וזוג הVivobarefoot Neo שלי, שאיתם רצתי כביש כבר פיתחו חור משמעותי. החלטתי שאני צריך זוג לכביש וחיפשתי משהו מינימלי יחסית, אבל עם קצת הגנה ודרופ נמוך ונפלתי על הזוג הזה ב RWH ב 59$. הייתי בטוח שאני קונה סופר מציאה. ואכן, באותו כנס רצתי איתם פעמיים והיה בסדר גמור.

הפעם הבאה שהשתמשתי בהן הייתה בינואר השנה, באותו כנס לפני חודש, שנה אחרי. במהלך השנה הזאת היה שירשור בקבוצת הריצה המינימלית בפייסבוק, שבו מצאו את הנעליים האלה בדיל מדהים של 20-30$ באיביי.

לא מדובר בנעל רעה באופן מיוחד או משהו כזה, אלא שנעל שמשמשת ל 3 ריצות בשנה, לא צריכה להיות בארון, ולא צריכה לעלות כמו שעלתה לי. בדיעבד, הייתי יכול להסתדר גם בלי הזוג הזה, שאין לו שום אופי מיוחד הופך את הנעל הזאת לטובה במיוחד. ב 20-30$ הייתי קונה, אבל ב59$ בחיים לא הייתי קונה שוב, אלא אם הייתי רץ כביש יותר.

 

Marmite

Marmite

דווקא קניתי בארץ. כשחיפשתי תמונות של פריטים ישנים עליתי על התמונה הזאת. זה לא ממש קשור לנושא, אבל זאת קניה בעייתית במיוחד והייתי חייב להכניס אותה :-).

כל מי שהיה באוסטרליה/ניו-זילנד יודע.

לא להתקרב, אלא אם כן יש לכם עמידות גבוה לריחות ו/או אתם צריכים הגנה מ Sand Flies

וכל מילה נוספת מיותרת.

Merrell Flux Glove Kids – Lace

Merell_flux_glove

Flux_Glove

זוג נעלי מרל מינימליות לילדים שקניתי באיביי ב 170 ש״ח. מאד התרגשתי למצוא נעליים במידה הנכונה, אמנם ללא וולקרו, אבל נעליים מינימליות של מרל מהליינים הישנים. הסוליה אותה סוליה נהדרת של הדגמים האחרים, החלק העליון נושם ונוח. אבל טבעות ההידוק של השרוכים נקרעו תוך חודש, בלתי ניתנות לתיקון, והפכו למעשה זוג נעליים חדשות ללא שמישות לחלוטין. לא צפיתי את זה, התאכזבתי מאד, ולא אתקרב אליהן שוב. ראו הוזהרתם.

Merrell Snow Glove

Merrell_Boots

המגפיים האלה כבר לא מיוצרות יותר, ככה שהן היסטוריה. נדמה לי שאולי עוד מישהי בארץ הזמינה אותם בהמלצתי. על הנייר הן היו כל מה שרצינו במגפיים לאשתי: מינימליות, סינטטיות (ללא עור), שטוחות, עמידות למים, וכו וכו.. הן גם לא עלו הרבה, כ 40 אירו באיביי מגרמניה, בהחלט סכום שלא היה מפחיד.

בפועל קיבלנו מגף מחומר מוזר, כמעט בלתי אפשרי להכניס לתוך את הרגל כי המעבר של הרגל מאנכי לאופקי הוא כמו סיבוב ב 90 מעלות, וזה פשוט נהיה פרויקט. מה קרה ? ננטשו. מגפיים שלא קל לנעול על הרגליים לא נועלים. אשתי עדיין נועלת אותם פה ושם, הן לא אסון, אבל הן ביצוע לא מוצלח. אולי היינו צריכים מידה יותר גדולה, אבל ככל הנראה המידה היא לא הבעיה, אלא פשוט התכנון.

MK808
MK808

הפעם משהו מתחום אחר לחלוטין. היו לי הרבה פנטזיות כשקניתי את ה-MK-808. מדובר במכשיר קטן שמריץ מערכת הפעלה אנדרואיד בגרסתה כ-Google.TV.  מה זה נותן ? הופך את הטלוויזיה לטאבלט נגיש לאינטרנט ולתכניו. לכאורה, חשבתי שנגמר העידן שאני מראה לילדים סרטים מצוירים במחשב לפני השינה (זה הדבר היחידי שהם רואים, כי אין לנו הוט/יס).

בפועל, מדובר ברע שבשני העולמות, זה גם לא טאבלט וגם לא טלוויזיה. האפליקציות נראות רע, כוח העיבוד שלו היה חלש משחשבתי, וזה בלי בכלל להזכיר HD, ואין שום סיכוי שההורים שלכם יצליחו לראות חדשות עם הדבר הזה כשהם באים לעשות לכם בייבי-סיטר.

אז הוא עלה 50$, היום אני בספק אם הוא שווה עשירית מזה, בטח בקצב השינויים הטכנולוגיים של המעבדים החדשים והמכשירים היותר מתקדמים שכבר יש.

אנחנו משתמשים בו, עדיין מקרינים סרטונים פה ושם לילדים בטלוויזיה, אבל זה מסורבל ולא נוח. אני מתישהו אצטרך להכנס לעניין הזה יותר ברצינות ולחפור ב Kodi, XMBC, ושאר החברים.

New Balance MT00

NB_MT00

מדובר בזוג הנעליים שהיה המסמר האחרון בארון הניו-באלאנס שלי. כמה חיכיתי שניו-באלאנס יוציאו נעליים בעלות דרופ 0, אחרי ה MT101 וה MT110 שאהבתי דווקא. השנה הייתה 2012. שיא פריחת הנעליים המינימליות, וניו-באלאנס הבטיחו והוציאו דגמי zero drop.

נסעתי לארה״ב, קניתי, שילמתי מחיר מ-ל-א ! דבר שלא עשיתי מאז היותי צרכן חושב, ומה רבה הייתה אכזבתי. כתבתי עליה. אבל אם אני אסכם לכם בשתי מילים את התובנה ממרחק של זמן : אל תתקרבו.

זאת נעל כל כך לא מוצלחת וביצוע כל כך רשלני, שזה פשוט פשע שחומרים כל כך טובים הוכנסו לנעל שמועצבת כל כך גרוע. זאת תופעה אגב שחזרה לא מעט אצל ניו-באלאנס בשנים האחרונות. זאת אחת הסיבות שנטשתי אותם, כי נמאס לי לשלם על נעליים בתהליכי התבגרות ולגלות ש 3 חודשים אחרי שנעל יצאה, יוצאת v2 לתקן המון בעיות של הגרסא הראשונה. חלאס, לא עלי ולא על הכסף שלי.

עושה רושם שהם התמתנו, ויש לי דגדוג קל אולי לנסות מתישהו שוב זוג שלהם, אבל אני חושש. הנסיון הראה שאני עלול ליפול חזק.

קניה גרועה, מצערת ויקרה במיוחד.

STEM Original – סיבוב שני

Original_Stem

חלקכם אולי מכיר קנייה באיביי או מוכר באיביי. באיביי יש הרבה מוכרים שקונים כל מיני סחורות מכל מיני מקומות, חנויות עודפים וכו ומוכרים. חלקם מתפרנסים מזה לא רע. אתם לא יודעים איפה בדיוק ואיך מאוכסן הפריט שאתם קונים עד שהוא נקנה, ובטח שלא איזה היסטוריה הוא עבר (ישב באיזה מחסן, הבחור קנה אותו באיזה אאוטלט, ישב אצלו במחסן רותח בנוואדה, עד שקניתם, הוצא מהמחסן ונשלח אליכם).

למה אני מספר לכם את כל הסיפור הנפלא הזה ? כי ב 2012 סיפרתי לכם על נעלי ה Stem המופלאות שהיו לי. כמה אהבתי אותם.. אחד הזוגות הכי טובים שהיו לי. מה שקרה הוא שלאחר שהזוג ההוא סיים את חייו, החברה המצ׳וקמקת הזאת שינתה את שמה פעמיים (Leming ולאחר מכן Lems) ובנתיים הוציאה גרסא v2 ולא עושה אותן יותר במידה שלי. מה רבה הייתה באסתי.

ואז, צץ לו באיביי זוג Stem אורגינלי במידה 13 (המידה שלי Hooray !), במכירה פומבית. שנתיים אחרי שהפסיקו לייצר אותם, ואחרי שהחברה החליפה כבר שני שמות. ותנחשו מי זכה ? עבדכם. 26.5$. הרגשתי כאילו תפסתי את אלוהים ב#%@ים. לא רק שמצאתי את הזוג שאני כל כך אהבתי ואוהב, אלא גם במחיר כל כך מדהים.

איזה התרגשות הייתה כשהם הגיעו לארץ.. ואיזה תסכול ואכזבה שאחרי פחות משבוע שימוש הסוליה נפתחה והדבק הפסיק להחזיק. פניתי למוכר, ושלחתי לו תמונות. יאמר להגנתו שהוא עשה את המתבקש, וזיכה אותי על ה 26.5$. אבל לא רציתי אותם חזרה ! רציתי את הנעליים האלה ! את ה 20$ של buy2usa לא קיבלתי חזרה כמובן.

לקחתי אותן לסנדלר, שהחליט חד צדדית פשוט לעשות תפירה מטורפת מסביב לסוליה כי אמר שאי אפשר להדביק זאת מחדש. הנעליים זרוקות איפשהו כאן במחסן, סמל לתסכול ואכזבה.

Preschoolians

Preschooleans

אני מקבל צמרמורות רק מלהיזכר בקניה המעליבה הזאת. Preschoolians היה נראה כמו כל מה שאני רוצה בהנעלת ילדים. נעליים שטוחות, מינימליות, גמישות, רזות, מגוון, מחירים… אבל משהו נראה פישי באתר. חיפשתי ביקורות ברשת ודווקא קראתי ביקורות מעורבות אבל ממש לא חד משמעיות לרעה או לטובה. אז החלטתי לנסות, ונעזרתי בדף המדידה שלהם והזמנתי סנדלים לבן שלי. תבינו, למעט הקניה הזאת, מעולם לא נפלתי עם דף המדידה לילדים של אף חברה אחרת שקניתי נעלי/סנדלי ילדים שלה.

הסנדלים עלו 39.5$ ונשלחו ישירות מסין. לא היה לי ספק, אבל לא ידעתי למה לצפות. הבנתי שהם נמכרים רק ברשת, היזם אמריקאי והיצור בסין. זאת לא הייתה ההפתעה.

כשהגיעו הסנדלים, אחרי תקופת המתנה סופר ארוכה של כחודשיים, זה היה נראה מבטיח, אריזה יפה, קופסא נחמדה, אבל כשפתחתי את הקופסא חשכו עיני. מילא המידה לא הייתה נכונה. הסנדל נראה כמו פרויקט של שיעור יצירה במגמת מלאכות יד בבית ספר יסודי. מבלי לזלזל בכישורייהם של ילדים, בחיי שהרבה זמן לא ראיתי עבודה שמעליבה כל כך את הכסף ששולם עליה. מילא אם זה היה איזה סנדל בעלי-אקספרס ב 5$, ניחא. אתר מושקע, ביקורות, מחירים, ואיזה נפילה…

פניתי אליהם, וכמעט מיידית קיבלתי זיכוי מלא על כל הסכום, והזכות הנכבדת לשמור את הסנדלים. לא בקשה לשלוח חזרה, לא שאלה על איפה הבעיות, לא תגובה ביחס להערותי על איכות המוצר – כלום. בכלל לא מעניין אותם, כאילו יודעים שיש תגובות כאלה ומייד מזכים ומחזירים את הכסף.

זאת באסה כפולה, לא רק שהמוצר לא מוצלח, גם יזם שאשכרה מרמה אנשים, ובכלל לא טורח ולא איכפת לו לנסות לתקן ולעשות משהו טוב.

מוצר גרוע, שירות גירוע, אתר מפוברק, להתרחק ולא להתקרב. לעולם.

Puky

Puky

חלקכם אולי מרים גבה עכשיו. הפוקי ? הפוקי היא קנייה שאתה מתחרט עליה ? אני אסביר.

אז מי שלא זוכר הפוסט על אופני איזון היה אחד הפוסטים הנצפים ביותר בבלוג עד שהתחלתי לכתוב פוסטים על איך לקנות ברשת. חיפשתי אופני איזון לבן הראשון שלי. ראיתי את המחיר של סטריידר בארץ, בארה״ב, והחלטתי שאני חייב אלטרנטיבה טובה וזולה יותר מההיצע שהיה בארץ בזמנו. עבודת מחקר אינטרנטית העלתה כל מיני ממצאים שאותם שיתפתי בפוסט ההוא.

קניתי, האופניים הגיעו, האיכות פנומנלית, המחיר היה סביר לחלוטין, מוצר נהדר. מה בכל זאת ? הילד לא רצה לרכוב עליהם. הוא פשוט לא התחבר לעניין של אופני ריצה. האופניים עמדו ועודם עומדים יתומים במחסן כבר כמעט שנתים וחצי.

אז למה הם ברשימה ? כדי להזכיר לכם שלפני שאתם עושים השקעה, שווה לבדוק אם באמת זאת השקעה נבונה בשלב הזה. עוד יכול להיות שיהיה להם שימוש עם הבן השני שעוד מעט יגיע לגיל הרלוונטי, ויחד עם זאת מוצר כזה ששוכב במחסן (על אף שקיבלתי כמה הצעות מכאלו שרצו לקנותו ממני, אבל אני שומר אותו לבן השני) הוא קניה מפוספסת. בגלל זה הוא כאן. אנחנו יכולים להיכנס לחפירות שעות (טוב, אולי רק אני..) בשביל משהו שבכלל לא בטוח שיהיה לו שימוש כמו שאנחנו חושבים.

Salomon XA One size

Salomon_Hat

אני מרשה לעצמי לציין בכותרת את מה שהיה כתוב ב Wiggle כשהזמנתי את הכובע הזה. One size. בדרך כלל כשאומרים מידה אחידה לכל, יש נטייה לחשוב שמדובר באמת במשהו שאמור בצורה כלשהי להתאים לכל אחד. במקרה של כובע, להתאים לכל היקף ראש.

בפועל מה שהסתבר שמדובר ב one size של ענקים או בעלי ראש גדול במיוחד. הכובע הזה כל-כך גדול שגם על הכי סגור הוא נפל לי מהראש. אי אפשר להאשים אותי שאני בעל ראש קטן, ולכן זה הפתיע אפילו אותי. זה בנוסף למטפחת הלא מוצלחת שיש לו מאחורה.

העברתי אותו לחבר לריצה שאני מקווה שהוא עושה בו שימוש נאות.

גרביים 1000 Mile
Socks

מדובר בזוג גרביים שהזמנתי באיביי, בזמנו, עוד לפני שהפסקתי לרוץ ללא גרביים. שימו לב שכתוב על הגרביים ultra light weight. ואכן זה כך, מדובר בגרביונים. כן, גרביונים. הגרביים האלה כל כך דקים שאין לי מושג איזה ערך הם מביאים. שלפוחיות הם לא מנעו, לא נוח, לא מחממ, ובקיצור אני לא רואה שום שימוש להם. הם עומדים בארון, ואני לא נוגע בהם. אולי הגיע הזמן להפוך אותם למר-דשא.

Strassburg Sock – גרב שטרסבורג

Strassburg_sock

הפעם נושא רציני. כשהתמודדתי עם הפלנטר פשיאטיס האכזר, ניסיתי המון דברים. מי שקרא את סדרת המאמרים שלי בנושא, יודע כמה מדורי גיהנום עברתי עם הפציעה הזאת עד שמצאתי את הנתיב שלי להחלמה. סד לילה בשמו המקצועי הוא כלי שמרני ידוע לטיפול בפלנטר פשיאטיס. הרעיון שבו הוא למקם את כף הרגל בצורה שבה הפסיה תהיה מתוחה גם במהלך הלילה / שינה והדבר הזה יתרום לתהליך הריפוי ויעזור למנוע את כאבי הבוקר הנוראיים שנפוצים אצל אלו שסובלים מהפציעה. אני לא רוצה להכנס לשאלה הטיפולית באמצעות הפריט, אלא להתייחס לפריט עצמו. גרב שטרסבורג הייתה ובעצם היא הביצוע המקורי של סד-לילה רך. כלומר לא צריך לישון עם גוף פלסטיק ענק וזר על הרגל כאילו אני אחרי תאונה, אלא גרב דקה וארוכה ורצועה שמותחת את הבהונות כלפי מעלה. לכאורה, עושה את הפעולה הרצויה.

התלבטתי הרבה לפני שקניתי, שכן מדובר בפריט לא זול (43$), אבל הייתי מוכן לעשות הכל בשביל החלמה. היו וישנם הרבה עדויות על כאלו שזה עזר להם, וכאלו שזה לא שינה. אבל לא צפיתי את מה שקרה לי.

השתמשתי בגרב לפי ההוראות. כמו שאתם מכירים אותי, אני די קפדן, ולא הגזמתי ולא עשיתי שום דבר חריג. אחרי שעתיים בלבד עם הגרב תקפו אותי סחרחורות ובחילה שלא ידעתי מעודי. לקח לי חצי יום עד יום לפני שחזרתי לעצמי. לא הבנתי מה קרה לי, גם בהתחלה לא קישרתי זאת לגרב. אחרי הפעם השניה כבר הבנתי שזה כנראה קשור.

פניתי לחברה והם אף היפנו אותי לממציא בכבודו ובעצמו, דויד שטרסבורג (על שמו הגרב כמובן). הוא כתב לי כמה דברים והצעות, אבל אני כבר הבנתי שאין שום סיכוי שאני מוכן להתנסות ככה על הגוף שלי, ואני מבין שאולי משהו אצלי היה חריג (הלחץ של הגרב על הרגל, לא יודע…) אבל אני לא רוצה להמשיך.

אחרי שניים שלושה שימושים בלבד הגרב הוכנסה לקופסא, אפילו ניסיתי להציע אותה (בחינם), אבל מכיוון שאני כבר לא מאמין לא רק בה, אלא בכלי הזה כאמצעי להחלמה, אני לא מנסה יותר, וגם היא איפשהו במחסן.

Unshoes Kids
Unshoes_Kids2

טרל פוקס הוא בחור טוב עם כוונות טובות. גם יש לו חברה נחמדה, שקוראים לה unshoes minimal footwear וגם כתבתי פוסט על הסנדלים שלהם שבנתיים עברו שינויים של חומרים ותהליכי ייצור, אבל כנראה שלמבוגרים הן עדיין אופציה לא רעה.

סנדלים לילדים הן כבר סיפור אחר. כשרציתי סנדלים לילד בן שלוש, והוא איפשר ומאפשר להזמין סנדלים כאלו בהזמנה אישית באתר, התכתבתי איתו. החלטתי ללכת על זה והזמנתי זוג לילד ב 30$. לא מחיר נורא לסנדלים בהתאמה אישית.

הזוג הראשון שהגיע היה מיוצר כל כך גרוע ועליו כתבתי בפוסט ההוא. הרצועות היו באורך לא פרופרציונלי, וכלום לא הסתדר. פניתי אל טרל, והוא כמובן כאיש שיודע לתת שירות, דאג שיכינו לי זוג חדש והוא נשלח אלי. כל הסיפור הזה לקח איזה חודש ומשהו אחרי שהמתנתי חודשיים לסנדלים הראשונים, וכמעט שנגמר הקיץ. אתם יודעים מה שווים סנדלים של ילד אחרי קיץ אחד.. כלום, כבר לא יהיה להם שימוש, אלא אם נעביר אותם הלאה לבן הבא או למישהו אחר.

כשהגיע הזוג השני ההתאמה הייתה יותר טובה, הפעם לא לקחתי בחשבון את מה שהייתי צריך לקחת בחשבון מלכתחילה, שלנעול ולהסיר סנדלי הורצ׳אס לילדים קטנים זה אתגר לא פשוט. גם לא כל ילד/ה יאהבו או תהיה להם נוחה הרצועה בין הבהונות. אף גננת לא תסכים לנעול ולהסיר סנדלים כאלה.

אז עם כל הכבוד להנעלה מינימלית, צריך שהיא תהיה פרגמטית ומתאימה לאורח החיים שלכם. זאת קניה שאני מתחרט עליה, לא רק בגלל החוויה המעצבנת של הזוג הגרוע וההמתנה לזוג השני, אלא כי כל זה בכלל היה מיותר אם הייתי אולי מפעיל שיקול דעת לגבי ההתאמה של סנדלים מהסוג הזה לילדים כל כך קטנים.

 

Shake-n-wake

Vibrating_Watch

בחרתי לסיים בזה. כי מדובר בפריט היחידי שקניתי ומעולם לא עשיתי בו שימוש. זה היה בקיץ של 2013 אם אני לא טועה. בטווח הזמן שבין ילד אחד לשני ילדים קמתי מאד מוקדם לריצות ורציתי להתעורר מבלי להעיר את היקרה לי מכל, שישנה לידי. היא רגישה לרעשים ולכן גם צלצול מאד חלש היה מעיר אותה. אז התחלתי להתעניין בשעונים מעוררים רוטטים. נחשפתי לכל העולם של רצועות הכושר שגם מודדות את הדופק, צעדים וגם משמשות כשעון מעורר רוטט. יחד עם זאת, אלה היו במחיר יקר מדי, ויותר מדי פיצ׳רים שאני לא צריך.

את השעון הזה גם גיליתי לבד, וגם קיבלתי עליו המלצה מקורא של הבלוג, שאולי עוד משתמש בו, ובהחלט יכול להיות שעבורו הוא עובד טוב.

קניתי אותו באמאזון והבאתי אותו בנסיעת עבודה לארץ. הוא עלה 9$ בסה״כ, ועל הנייר היה נראה שזה בדיוק מה שהוא אמור לעשות, להעיר אותי ברעד.

פתחתי את האריזה ומצאתי משהו בגודל של מכשיר למדידת לחץ דם, דף הוראות מבלבל, בקושי הצלחתי לכוון, וכשהוא התחיל לרטוט כל המיטה זזה. בכל זאת, כשניסיתי לשים אותו על פרק היד ולשכב לישון, לא הצלחתי למצוא שום תנוחה שבה אני לא ארגיש כאילו אני ישן עם מטען של לפטופ על פרק היד. זה לקח בדיוק 2-3 דקות, עד שהסרתי אותו, הכנסתי אותו למגירה ליד המיטה (לא לפני שהוצאתי את הסוללות, לדאוג שלא יפרק לנו את כל הרעפים, אם ירטט בטעות) ומעולם לא נגעתי בו שוב 🙂

 

סיכום

טוב נו. אני מקווה שלפחות צחקתם או חייכתם קצת מחלק מהקניות הדביליות שלי, ואולי קיבלתי את הזדהותכם או איזה דמעה עם אחת הקניות הכואבות שלי.

בנימה מעט יותר מפוכחת, רציתי לחזור למה שכתבתי בתחילת הפוסט, שהוא שבקנייה באינטרנט אין 100% הצלחה, בדיוק כמו שבחנות אין 100% הצלחה. לכל סוג קניה יש את הסיכונים והרווחים שלה, בכל סוג קנייה מקטינים איזשהו משתנה ויש פוטנציאל לרווח ולהפסד.

אתם יכולים בהחלט לראות שבחלק מהקניות הלא מוצלחות שלי יש תובנות ברורות שאולי לא הייתי מגיע אליהן אלמלא הקניה עצמה (דוגמת התאמה סנדלי הורצ׳אס לילדים), ויש קניות שלחלוטין הייתי יכול להקטין סיכונים של עלות/תועלת כמו להמתין לביקורות על נעליים, או ירידה במחיר וכו, שלא לדבר על קניות שהייתי יכול להריח שהן מיותרות כמו הקופסא הרוטטת.

נסיים בסרטון על נעליים,שוקולד ותובנות על החיים:

10 תגובות

  1. ProCode.co.il הגב

    אהבתי את הפוסט, בכללי. כמה הערות:
    לי יש את ה- MK808BPlus, שמסתמן כמכשיר שימושי ויעיל, עם ממשק נוח (בהשוואה למשל לנפילה המכונה Xtreamer 4), וזול במיוחד (קניתי בסייל עצבני ב- pandawill ב- 37$, כשבארץ רצו עליו 400 ש"ח…).

    לגבי הכובע של סלמון, הוא עובד אצלי מצויין ואגב לא העברת, אלא מכרת 🙂 (אין תלונות כלל, להיפך, רק תיקון סמנטי… 🙂 ) . הוא לא רע בכלל, מאוד קליל, יותר מהשני שהמלצת לי לקנות (החום בהיר, badwater או משהו כזה) שגם לא רע בכלל.

    כן, קניות בחו"ל טומנות בחובן גם סיכונים ונפילות. החכם לומד מהן 🙂 .

  2. דניאל הגב

    מעולה. נהניתי לקרוא.

  3. כרמית הגב

    כקניינית אינטרנט בלתי נלאית אני בהחלט מזדהה עם הפוסט.
    איזו אכזבה הייתה כשהגיעו ה- Merrell Snow Glove.
    אני כל כך אוהבת את הנעליים המינימליות של החברה הזו (יש לי מידה קטנה, ואני כבר 3 שנים מסתובבת עם נעלי נוער נוחות להפליא שקניתי באיביי בגרושים בודדים).
    חיפשתי מגפי נשים מינימליסטיות וממש התרגשתי כשמצאתי אותן בזול באיביי.
    לא רק שאי אפשר להכניס את הרגל פנימה, כשכבר מצליחים מגלים שבניגוד לשאר הליין הן בכלל לא מינימליסטיות. סוליה קשיחה, הנעל ממש צרה וארוכה מדי, ויש תמיכה משונה באמצע הנעל משל הייתה נעל אורתופדית.
    המגפיים נמכרו אחרי שהצלחתי לשכנע את עצמי לוותר על החלום. זה היה, כמובן, לפני שמחיר המשלוחים לחו"ל הכפיל את עצמו.
    מזל שהשנה היה מבחר טוב וזול של מגפיים.

  4. avivit almog הגב

    פוסט מעולה! הזכיר לי את החתולים בשק שלי….

  5. יוס ואחיו הגב

    בעניין נעליים – זכור את חוק חצי המידה: תמיד להוסיף חצי מידה (אם 11 אז 11.5), כי אחרת יהיה צר.

  6. רועי הגב

    משעשע וחיובי ביותר

  7. המג'יק הגב

    כקניין שקונה המון באיביי ובאינטרנט בכלל
    יוצא המון פעמים שקונים מידה שנראית נכונה (כן בדקתי בSIZE CHART את ההיקף הCHEST ועדיין המידה קטנה)או נעליים שחשבתי שיהיו נוחות לפי 5000 ביקורות שקראתי ואכלתי אותה (אלטרה ONE2 שהיו קטנות ונמוכות מאד בציפורניים,נקנו סקוני וירטה בחצי מחיר וזהו ) גם על SHOEFITR אי אפשר לסמוך,הכי חשוב זה לחפש ביקורות
    שנראות של אנשים רציניים באתרי הקניות כמו -אמזון-או בלוגים למיניהם כדי לקבל חוו"ד אמיתית
    לדוגמא בנעליים אני בדכ מידה 12 אבל פלאטס ורייסרס שאני בהם 12.5,תפסתי משהו באינטרנט שכתב בצורה רצינית שהנעל קטנה ולקחת מידה יותר-הזמנתי 12.5 ולא התאכזבתי
    למי שחשב להנאתו לקנות לו BROOK MACH אז שיקח מידה וחצי קדימה
    אם אתה 10.5 אז תקח 12 לפחות

    בכל מקרה-כשאכלתי אותה עם ביגוד/הנעלה ומיד הבנתי את זה ,לא מדדתי והלכתי וניסיתי בתקווה ש…, מכרתי אותם באיביי כחדשים(חשוב לשמור אריזה מקורית עד שמחליטים שהמוצר 100% סבבה)
    לפעמים קיבלתי מחיר טוב,לפעמים לא,בדכ אכלתי אותה בכמה דולרים ,אבל זה עדיף בהרבה על לתקוע אותם בארון ולהתאכזב

השארת תגובה