VivoBarefoot Darma , Neo Trail, Neo – חוויות מהתנסות בזוגות שונים

Vivobarefoot היא קצת אניגמה בעיני.

נשאלתי בכמה הזדמנויות שונות לאחרונה על האפשרות להזמין אותם מחו"ל וכל פעם הסתייגתי. החלטתי שהגיע העת להסביר את הנסיון שלי במלואו.

נחשפתי לחברה הבריטית הזאת כשהתחלתי לחפש נעליים מינימליות מסוגים שונים. אין שום ספק לגבי העובדה שהם היו בין הראשונים בתחום, בטח ב Mass Production, ושמדובר במוצרים באיכות גבוה.

המחירים שלהם באתר הבית מאד גבוהים, ויש השקעה מאד גדולה בשיווק. ומצד שני, אפשר למצוא זוגות מסוימים במכירות חיסול במחירים מגוכחים, דגמים באים ונעלמים בקצב גבוה. בישראל בקושי תראו אותם, בארה"ב, הן לא השם הראשון שעולה בקרב היחפנים, ובאירופה אני לא ממש יודע, אבל נראה לי ששם הם טיפה יותר חזקים

במהלך השנה וחצי האחרונות עברו אצלי שלושה זוגות נעליים שלהם, ואני חושב שאני מצליח להבין את "הבעיה" כפי שאני מפרש אותה.

במשך הרבה זמן החברה סבלה מפיצול אישיות, שכן בארה"ב היא נקראה Terra Plana, בזמן שבשאר העולם היא הייתה VivoBarefoot, קשה לשמור על מותג שסובל מפיצול אישיות. זה לא מחזיק, ולא משנה אם הסיבה היא סמלים מסחריים וכדומה, אבל זה נפתר לאחרונה והחברה נקראת גם בארה"ב VivoBarefoot.

אני אישית חושב שהסיבה טמונה במקום אחר. היא טמונה בשילוב של עיצוב בעייתי, תמחור בעייתי וחווית שימוש. חוויתי את כל הדברים האלה עם כל הזוגות שהיו לי, ואני אסביר. כמובן, שמה שאני כותב הוא אישי בלבד, אבל משיחות שלי עם מכרים נוספים שהתנסו בנעליים שלהם הם חוו תחושות דומות.

הנעל הראשונה שהזמנתי היתה ה Darma. למה ? משתי סיבות פשוטות, חיפשתי ב Ebay נעל של Vivo במחיר שפוי ובמידה שלי, וזה הדבר היחידי שמצאתי. גם היה נראה שזאת יכולה להיות נעל יום יום סבירה (זה בטרום עידן ה Leming/Stem), ושילוב המחיר הטוב, המשלוח הסביר, המידה וההזדמנות להתנסות עם הנעליים של החברה שאני קורא עליה כל כך הרבה נראה קוסם. הלכתי על זה, והזמנתי את הנעליים במידה 13 אמריקאי שע"פ האתר של vivo שקול ל 46 אירופאי (מה שלא נכון, ותלוי לפי איזה טבלת המרה מסתכלים), אבל אני בחרתי לדבוק במידות האמריקאיות (מה שהתברר בהמשך כטעות).

כשהנעליים הגיעו קודם כל התרשמתי מהאריזה והאיכות. הקופסא יפה ומעוצבת, וכל נעל ארוזה בנפרד בשקית אחסון מבד ממוחזר. הנעליים עצמם מאד מאד איכותיות, הסוליה מגומי מוזרק אוויר (שסוליית Stem/Leming מזכירה) התפירה מצוינת. אין ספק, מוצר איכותי.

המראה של נעלי Vivo הוא שנוי במחלקות. ישנם זוגות שנראים "רגילים" בזמן שרוב הזוגות נראים כמו עיצוב עתידני של טעם עתידני שהאנושות עדיין לא גיבשה (כמו ה Evo למשל)..

דווקא הנעל החומה הזאת נראתה לי סבירה וסבילה. אבל, למרבה הצער, הסתבר תוך יום יומייםֿ, שהמידה פשוט קטנה עלי בלפחות מידה אחת, והייתי (כנראה) צריך ללכת על 47 אירופאי (14 אמריקאי). הנעליים נמכרו במחיר עלות, אחר כבוד, לחבר שגם הוא מינימליסט וקפץ על המציאה. לא בדקתי איתו מאז כמה השתמש בהם ואיך מצא אותם.

למוד נסיון, אבל עוד לא בעל התרשמות אמיתית משימוש בנעלי VivoBarefoot, יצאתי אל ההרפתקאה הבאה, שהייתה יותר יקרה ויותר משמעותית. Vivo הוציאו את נעל השטח האמיתית הראשונה שלהם, ה Neo Trail, והחלטתי שזאת הנעל המינימלית שאני רוצה לנסות ולא רק בגלל שהיא של Vivo אלא שכן האפשרויות בשוק לפני כשנה לא היו גדולות.

מהנסיון עם הזוג הראשון למדתי והשגתי כמה דברים.

א) להזמין מהאתר של החברה אסור בתכלית האיסור. המחירים הזויים, יש אתר אנגלי ואמריקאי שהם שונים לגמרי (אבל נראים דומה), המידות והמחירים בכל אתר שונים ומבלבלים.

ב) בחנויות אינטרנטיות שונות אפשר למצוא דגמים שונים במחירי חיסול (חצי מחיר ופחות), בעיקר של עונות קודמות, או דגמים שלא נמכרו מספיק.

לשמחתי, המוכרת שמכרה לי את הזוג Ebay, היא לא אחרת מאשר המנהלת הלוגיסטית שלהם בארה"ב, שמוכרת עבור החברה דגמים עודפים בכל מיני אתרים, ו Ebay בינהם. הקשר הישיר שנוצר לי איתה, אפשר לי לשאול אותה מדי פעם על מבצעים, לפני שיוצאים ולהצליח להשיג עסקאות טובות..

כיף לי ? אה ? רק, אם אתם מצליחים להזמין במידה.. ואין קומבינות, זה מבצעים שיש לכולם, אבל קצת לפני כולם וקצת פחות בירוקרטיה בעניין של משלוח מארה"ב.

למוד נסיון מהמידה הלא נכונה, הצלחתי להשיג מבצע שבו ה Neo Trail שעולה באתר של החברה ב 130$ נמכרה לי ב 80$ + 20$ משלוח. (אגב המחיר בפאונד וב $ הוא שונה בתכלית באתר הבית.. האנגלים משלמים יותר..), מחיר סביר לנעלי ריצה בארץ. הזמנתי מידה 14 / 47, מידה אחת גדולה מה Darma, שכן חשבתי שזה בדיוק ההבדל שהיה לי חסר בזוג הקודם. הנעליים עברו חלק בלי מכס ומיסים.

במקרה הזה, ההתרגשות הייתה גדולה והציפיה גם כן. חיפשתי נעל מינימלית לשטח אגרסיבי, זירו דרופ, אבל פחות מינימלית מה VFF שהם כפפתיים לגמרי. ה MT00 עוד לא היו קיימים, וזה היה בין הזוגות הראשונים.. זירו דרופ, 3 מ"מ סוליה.. נשמע מצוין..

פתיחת הקופסא הייתה מאד דומה ל Darma. קופסא יפה איכותית (לא שזה חשוב, אבל משאיר רושם ועד היום משמש לאחסון צעצועים של שחר), כל נעל ארוזה בנפרד וזוג נעליים יפה ואיכותי. שוב, אין עוררין על האיכות.

שמתי עם הרגליים עם המדרס הפנימי (מה שמפתיע שבחברה שדוגלת בשם Barefoot יש בכלל מדרס), וגם בלעדיו. בשני המקרים, הרגשתי שקצת צפוף לי (מזכיר שהזמנתי מידה 14/47 !). כמעט ולא היה מקום בקצה הבוהן, ותא האצבעות לא היה נדיב אבל סביר.

רצתי עם הנעליים כ 4-5 ריצות, אם אני לא טועה (לא ספרתי). לא הייתה אפשרות לחמוק מהעובדה שהמידה שוב לא נכונה.. ומצד שני שמחתי שלא הזמנתי מידה 48/15 (אם קיימת כזו בכלל) שכן יכול להיות שהיא הייתה גדולה עלי, ואין חצאי מידה.

דבר נוסף ששמתי לב.. הנעל לא הייתה רעה במיוחד. המראה היה בסדר גמור, תא האצבעות לא היה מה שחשבתי, אבל היה סביר, ויחד עם זאת, הנעל לא השאירה עלי שום רושם. בטח ובטח לא הבנתי לאן הולכים 130$שמבקשים עליהם.

הנעל בעלת חלק עליון עבה יחסית, ומתאימה יותר לחורף (בהן רצתי איתן), בזמן שהחברה הספיקה מאז להוציא את ה Breatho, אותה סוליה אבל לקיץ, השם אולי בעקבות העובדה שנטען שה Neo Trail לחלוטין לא נושמת (משהו שאני לא הרגשתי, אבל אני רצתי איתה בחורף).

שוב, חברי הטוב , הקטן ממני במידה, נחלץ לעזרתי ולקח אותן תחת חסותו. לצערי, ולצערו הוא לא משתמש בהן הרבה מאותה סיבה. משהו לא עובד.. לא ברור מה… בנתיים כשעקבתי אחרי האתרים האמריקאים והדילים, ראיתי שמוכרים אותה בסיילים ב 60-80$ (בזמן שבאתר היא ממשיכה להיות מתומחרת ב 130$) מה שמעיד אולי על ה-"הצלחה" או אי ההצלחה המסחרית שלה.

לכאורה, יש לה את כל הנתונים להצליח ובכל זאת חסר בה המשהו הזה, שעושה את ההבדל. לא יודע להצביע עליו. כמובן שאחרי הנסיון הזה החלטתי שאני לא מסתכן יותר, וויתרתי על האפשרות לנסות את ה Breatho.

על הדרך, קניתי עוד זוג. ה Neo. נעל שנמכרת באתר החברה ב כ 90-100$ אני קניתי ב 72$ כולל משלוח לארץ מארה"ב. רציתי זוג שמתאים לחדר כושר , ובאופן ספציפי לכביש, לחצי מרתון תל אביב. אני כמעט ולא רץ כביש, חיפשתי מציאה על הנעל מינימלית, שתעשה את העבודה. הנעל הזאת, על הנייר עונה על ההגדרה (Cross Training) ואפילו, לטענת החברה, מתאימה לשטח קל. זירו דרופ, 3 מ"מ סוליה וביקורות סבירות ברשת.

התייעצתי עם הגברת האמריקאית לגבי המידה בעקבות הנפילה שלי עם המידה של ה Neo Trail. לטענתה ידוע שה Trail קצת יותר קטנים ושאני אזמין מידה 14/47 ב Neo ושהם יהיו לי בסדר..

הנעליים הגיעו אחרי שבועיים. שוב משלוח חלק, נטול מכס, קופסא יפה, כל נעל בנפרד. הכל רגיל ואיכותי. ואתם יודעים מה ? בפעם הראשונה עם החברה הזאת, הנעל, במציאות, יותר יפה מבתמונות, ואפילו חשבתי ללכת איתה ביום יום מדי פעם.. (הזמנתי את הצהוב שחור שאתם רואים בתמונה מעל).

ומה הפעם ? הנעל גדולה ! תא האצבעות ענק ומרווח וזה נהדר. אבל פתאום ביחס ל Neo Trail, שהן לכאורה באותה מידה , הנעל הזאת הרגישה כמו סירה ענקית.. תחושה שאתה מקבל בנעליים מינימליות עם תא אצבעות גדול, אבל כאן ההבדל היה כל כך בולט שהוא תפס אותי בהפתעה.. חצי מידה גדול זה לא חצי מידה קטן ועם זה אני חי בשלום, מה גם שאני רץ עם גרביים..

כלפי הזוג הזה, אין לי טענות מיוחדות, אבל גם אין לי שום דבר טוב במיוחד להגיד עליו מלבד שזאת עסקה חד פעמית סבירה לנעל מינימלית טובה במחיר טוב. תא האצבעות גדול, הנעל יושבת טוב והסוליה מינימלית. היא גם נוחה לריצה בלי גרביים. אולי בתור רץ שטח אני לא מתחבר לנעל שהיא יותר עם נטייה לכביש אבל לא ברור לי הייעוד שלה. אולי למישהו שרץ כביש או שבאמת רוצה נעל מינימלית לחד"כ. לשטח לא הייתי לוקח אותה. אבל בטח ובטח שלא הייתי משלם עליה את תג המחיר המלא של האתר. אפשר גם לראות שהיא לא זכתה להצלחה מסחרית מסחררת ויש עליה הרבה דילים.

אה וגם לנעל הזאת הוציאו גרסאות עדכון והמידות והגדלים השתנו..

בנתיים, עזרתי לחבר להזמין זוג Neo, ובעקבות הנסיון עם המידות הבעיתיות התבקשנו למדוד את כף הרגל שלו, לפי זה נקבעה המידה, והנעל שהגיע הייתה גדולה בשתי מידות על הבחור.. משהו במידות לא מתקתק..

אז מה אני לומד מכל הניסיון הזה ? אני מנסה להבין מי זה הצרכן שהחברה רואה מול עיניה כלקוח פוטנציאלי.

– תמחור כמעט שערורייתי באתר לצד חיסולים במחירי בדיחה יוצרים מסר כפול ומיתוג  לא ברור ואחיד כלפי המוצר. מדובר במוצר יוקרתי, בתמחור בעייתי, או במוצר שאמור להגיע מהר למדפי ה Clearance והאתר הוא מייצג בלבד ?

– החברה משקיעה הרבה ב PR ושיווק. הוציאה עכשיו תוכנית "מאמנים לריצה יחפה", מעסיקה את אחד האנשים המוכרים והמוערכים בתחום, לי סקסבי, ועושה רושם שיש כסף בקופה, אז בכל זאת כנראה שיש שוק גדול שם בשבילה.

– המידות – אין אחידות בין דגמי החברה, בין גרסאות עדכון, ולמעשה בלי למדוד אין שום סיכוי לדעת בכל נעל ונעל מה המידה שלך.. בעידן האינטרנטי הייתי מצפה להוראות מדידה פשוטות באתר שעוזרות לקונה הפוטנצאלי לזהות את המידה שלו בכל דגם ודגם בקלות. יותר מזה, הייתי מצפה לאחידות במידות בין הדגמים.

החוויה שלי מכל נעלי ה VivoBarefoot שעברו תחת ידי ורגלי היא פרווה למדי, בכל הקשור לנעליים עצמם: לא רעות, אבל גם לא משאירות רושם מיוחד, והרבה סימני שאלה ותסכול מעניין המידות, חוסר ההתאמה, וכל מיני הבדלים קטנים כאלו.

אם הייתה אפשרות למדוד אותם בחנויות, הייתי אומר שבהחלט מדובר במוצרים טובים, ומי שמתחבר למראה, אוהב את הנעל, ויודע בדיוק את המידה שלו, יקבל תמורה סבירה לגמרי ומאד איכותית (אבל אני בספק אם בחנות יהיה אפשר לקבל את המחיר של דילים אינטרנטיים… לפחות יהיה אפשר למדוד).

לעומת זאת, מי ששוקל לעשות הזמנה אינטרנטית, לדעתי שיימנע, כי יש סיכונים גבוהים מדי (מידהֿ, התאמה, מחיר). עדיף לו ויילך על חברות שבהן הפרדיקטביליות (היכולת לצפות) מה תקבל היא גבוה יותר מבחינת מידות והתאמה, כמו מרל וניו-באלאנס, למשל.

2 תגובות

  1. טלולה הגב

    הי, אפשר בבקשה קישור לאחד האתרים שיש בהם מבצעים?

השארת תגובה