mifold – הבוסטר שמשנה את כללי המשחק

mifold_open

חבלי לידה קשים, קיץ ארוך ועבודה מתישה, אבל הנה עברה לה כברת דרך, ונמצא הזמן וגם הנסיון לחלוק איתכם את חוות דעתי על הבוסטר המהפכני mifold.

לפני שנה וארבעה חודשים, נולדה לנו בת שלישית (ומהממת). מהיותי, מי שאתם יודעים שאני, התחלתי להתארגן ללוגיסטיקה החדשה של הבית. מי מכם שהוא הורה ליותר משני ילדים, מתחת לגיל 8, מכיר את הבעיה של הושבת שלושה ילדים על שלושה כסאות/בוסטרים במושב אחורי. לכן, התחלתי לחשוב על הגדלת הרכב. דווקא אחרי שהגדלתי את הרכב, התחלתי לחשוב על הקטנת הכסאות, וככה הגעתי ל mifold. מעט מאוחר (אחרי קניית רכב גדול), אבל אין לי חרטות.

כל ההסברים, הכדאיות הכלכלית, הנוחות/אי נוחות, הנסיון והתובנות בפוסט הזה.
ממליץ לשבת, Its going to be a bumpy ride.

להגדיל את הרכב או להקטין את הכסאות ?

לקראת הגעתה של הגברת, התחלתי לשבור את הראש. יש לנו שני בנים (באותה העת), בני 5 ו שנתיים. אחד בבוסטר, והשני בכסא, ועכשיו צריך להכניס גם סלקל, וכשנה אחרי שני בוסטרים וכסא במושב האחורי.

התחלתי לחפור באינטרנט על מושבים אחוריים של רכב, לנסות להבין איך אני מכניס שלושה כסאות כאלה ואחרים. לא אצלול לפרטים על רוחב ספסל אחורי של רכבים שונים, אבל הרוחב לא קובע, כי מבנה הספסלים קובע הרבה יותר. מהר מאד הבנתי שלמעט ברכבים בודדים שיש בהם שלושה כסאות אמיתיים, אין דרך נוחה באמת להכניס שלושה כסאות או בוסטרים במושב האחורים. אפשר ? אפשר, בטח שאפשר. בהמון רכבים אפשר, אבל עם קאץ׳. תמיד איזה כסא יהיה באלכסון, החגירה תהיה לא נגישה, הדלת תדחוף מעט את הכסא פנימה, וכו וכו.. זה ברכבים שאפשר, ומה עם ברכבים שאי אפשר?

אז הלכתי והגדלתי את הרכב לרכב של שבע מקומות. סאגה, אל תשאלו, ותשתדלו לא להגיע אליה אם אין לכם באמת צורך אמיתי (נושא לפוסט נפרד לחלוטין). אחרי שהשקעתי כל כך הרבה זמן בגדלים של רכבים וקניתי רכב גדול, הייתה לי תובנה פשוטה, שכמעט דפקתי את הראש בקיר בגללה: במקום להגדיל את הרכב, למה לא לנסות להקטין את הכסאות ? ככה פשוט.

קצת נבהלתי. התחלתי לחפור וגיליתי שהאמת שלא פישלתי הרבה, כי עדיין האפשרויות להכניס שלושה כסאות/בוסטרים/מושבים עדיין מאד מוגבלים והפתרונות, למשל של Clek הם מאד יקרים, ועדיין מוגבלים (IsoFix בלבד ועוד) וגם לא פותרים בעיות של הרבה מושבים אחוריים שתכלס מתוכננים לשני נוסעים/מושבים בלבד, כשבאמצע יש איזה גבעת חיבור סמלית, או איזור מוגבל מאד לישיבה.

mifold_indi

ואז נתקלתי בפרויקט של mifold ב Indiegogo, כפרויקט גיוס המונים.

אני גיליתי את הפרויקט בשלב שהוא כבר היה ממומן לחלוטין. לאלו שהתעוררו לשנת 2016, אסביר שפלטפורמות גיוס ההמונים, מאפשרות לחברות/אנשים לגייס כסף עבור הפרויקט שלהם באמצעות תמורות בתמחורים שונים. זה מאפשר לגייס את הכסף ישירות מהצרכנים העתידיים שלך, ולהשיג את ההון הראשוני הדרוש כדי להרים פרויקט, לעשות ייצור המוני וכו.  לרוב חלק מהעניין בתהליך הזה (שאתייחס אליו עוד בהמשך), הוא בדר״כ תשלום של מחיר מוזל על מוצר שיצא לשוק בעוד X זמן, ובעצם להיות ה״מאמץ הראשוני״ (early adapters) של המוצר. אתה חלוץ, ואתה משלם על זה בעיקר בזמן המתנה שיכול להיות ארוך, אבל מרוויח בחסכון כספי ובראשוניות. משקיעים בקמפייני גיוס המונים יודעים שיש זמן המתנה, וגם יודעים שהתאריך המשוער עלול לזוז מעט, אבל עדיין יש ציפיה לתמורה נאותה בתזמון הגיוני.

mifold_adjust

אז מה כל כך מהפכני ב mifold ?

הקונספט הוא פשוט מאד ודי מבריק. רוב הבוסטרים מעלים את הילד למנח של מבוגר, ב mifold החגורה יורדת להתאמה למנח של ילד שיושב על ספסל הרכב.  כל כך פשוט, כל כך גאוני. באמת גאוני, שגם אני כשראיתי לראשונה, חשבתי לעצמי ״איך זה שאף אחד עוד לא חשב על זה קודם״. הדבר הכי מדהים, שכדי לעשות זאת, אפשר לייצר מוצר קטן בסדרי גודל מכל בוסטר אחר. מה עוד, שהממציא הוא ישראלי שחי ברעננה, אז בכלל שמחה כפולה.

הבוסטר מתאים לילדים מגיל 4 בערך, וזה התאים לי פיקס.

איאורקה ! זה היה בערך באיזור אפריל 2016, ואני בעיני רוחי ראיתי את חופשת הקיץ המתוכננת שלנו, ואת הסיוט לקחת שלושה כסאות רכב איתנו במטוס. בנוסף, גם ברכב שבעת המקומות נסענו עם חצי בגאז׳ כי פתחנו כסא נוסף. לכן החלטתי להשקיע ושמתי את כספי בקמפיין, כאשר זמני האספקה דיברו על יוני 2016.

העלות של בוסטר בודד כזה הייתה 49$ והמשלוח לכל מקום בעולם 15$.

mifold_package

פאסט-פרוורד לתחילת אוגוסט. כססתי ציפורניים והיה לי הרבה הרבה מזל. אני אסביר לכם מדוע: כשאני ביצעתי את ההזמנה, זה היה חודשיים לפני זמן האספקה המשוער שפורסם בקמפיין. היו רבים (וטובים) ששמו את התשלום וההזמנה מעל שנה אחורה. כן כן, יותר משנה הקמפיין הזה רץ ואני לא הייתי כלל מודע, אבל היו כאלו שהמתינו למעלה משנה.

מה שקרה הוא שהאישורי תקינה שלהם בכל מדינה (נושא שאתייחס אליו בהמשך) התעכבו. הם ציפו שיעברו בזמן, אבל משזה לא קרה, הם התחילו לגמגם, ולא התחילו לייצר. בכלל, עושה רושם שהתקשורת של החברה עם המשקיעים/קונים שלה הייתה עקומה מתחילת הפרויקט, גם בפלטפורמת של אינדיגוגו, וגם בדף הפייסבוק שלהם. למרות מייל תקופתי של היזם עם עדכון, אנשים פנו אליהם דרך דף הפייסבוק ולא קיבלו תשובות במשך ימים ושבועות, או שקיבלו תשובות מתחמקות, והתחלת לראות פוסטים זועמים, מתוסכלים ומבולבלים.

עיכובים מהסוג הזה, הם לא דבר בלתי סביר, וגם בקמפיינים כאלה, חשוב לדעת שתאריך יכול להיות גמיש, אבל שקיפות ואמינות הם חלק חשוב בתהליך צרכני. רק שתבינו שאנשים ששילמו שנה אחורה מקנדה, והאישור המיוחל לא הגיע, ממתינים עוד חודשים ארוכים (רק עכשיו מתחילה אספקה) אחרי אנשים, כמוני, שקיבלו את הבוסטר שלהם 4 חודשים אחרי ההזמנה, ואנשים שהזמינו מאמזון !

התקשורת הלקויה בדף הפייסבוק שלהם (שגם אני נתקלתי בה), רק הוסיפה לכעס של אנשים רבים שביקשו פשוט לבטל את ההזמנות, וגם בקשות אלו נשארו לעיתים ימים ללא מענה.

למזלי ושמחתי, הבוסטר נחת אצלנו 4 ימים בלבד ! לפני הטיסה.המשלוח היה EMS, ולמרות שהמוצר היה בעלות כוללת של מתחת 75$, נאלצתי לשלם 39 ש״ח ״פטור עמילות מכס״ של שיטת השילוח. קנס נוסף.

mifold_box

אני חייב להגיד לכם, שכשהוצאתי את הקופסא של הבוסטר מתוך ארגז המשלוח, באמת שפשפתי את עיני. כמעט סרבתי להאמין שזה אמיתי. אחרי חודשים שסרקתי את כל הרשת וחנויות כסאות הבטיחות בחיפוש אחר כסאות ובוסטרים צרים, הנה מוצר קטנטן שפותר לי בעיה משמעותית מאד.

כמה קטן ? ככה קטן !

mifold_size2

רק כדי לתת לכם תחושה ויזואלית של הגודל, צילמתי אותו ליד שלט ה GoogleTV שלנו ושלט מזגן רגיל. כל מי שמכיר בוסטרים, יודע שזה גודל מגוכח, כמעט לא הגיוני. בוסטרים רגילים הם לרוב ברוחב 40 ס״מ ומעלה. כאן יש מוצר שרוחבו בקושי עולה על 20 ס״מ.

החסרון העיקרי מבחינת התזמון היה, שכמעט ולא היה לנו זמן לנסות אותו בארץ. וככה עשינו נסיעה שתיים בארץ וישר לקחנו אותו לחופשה בכיס רשת של בקבוק המים של תרמיל הגב (נשבע שאני לא משקר).

mifold_on_seat

איך זה להשתמש ב mifold ?

אז כאן הסיפור יהיה די מרוכב, והוא מקפל לתוכו כמה חודשים של שימוש ותובנות. על פניו השימוש די פשוט. הבוסטר נפתח למעין מושב קטן שבצדדיו שתי כנפיים שדרכם תעבור רצועת המותן. הילד מתיישב על הבוסטר , רצועת כתף מתכווננת עוברת דרך נעילת פלסטיק שמחוברת לרצועה מתכווננת שמחוברת בחלקו האחורי של הבוסטר, היא זאת שמביאה את חגורת הבטיחות לגובה הכתף של הילד.

mifold_kid_sitting

כאשר הילד בסופו של דבר יושב והכל מסודר, החגורה יושבת מצוין על הכתף ואפשר להתרכז בדברים חשובים באמת כמו לאכול במבה (לא שגרתי אצלנו, אבל קורה מדי פעם).

מה שאתם יכולים לראות בתמונה זה איך ילד (כבר בן 6) נכנס בקלות ובנוחות בין שני כסאות בטיחות (כסא ובוסטר 5 נקודות) בקלות ובנוחות. אין צורך לנסות לדחוף בוסטר ישבן רחב וגדול, ולדחוק את כולם לצדדים.

אם לסכם לכם את היתרון הגדול ביותר, העצום, וזה שהופך בכלל את כל ההתעסקות לכדאית זה הגודל. זאת בעיה אדירה, שהמענה לה הוא לא פחות ממהפכני. שלא יהיו לכם טעויות, מספיק שהעברתם ילד אחד לבוסטר כזה, ואין לכם יותר בעיות של מקום,כאילו הייתם עם שני ילדים בלבד.

אבל, ויש אבל, לא הכל ורוד בממלכת mifold. ומהר מאד גילינו את הבעיות, ונתקלנו בלא מעט. אתחיל מהקל אל הכבד, הסדר לא מחייב.

mifold_open1

נוחות

נתחיל ממשטח הישיבה. המוצר איכותי מאד, מוצק ומרגיש מצוין ביד. אבל כשאתה חושב שצריך לשבת עליו, ואתה שואל את עצמך האם רק על זה יושבים ? אז כן, בדיוק, הילד אמור לשבת על זה. עשיתי מעט בדיקות וגיליתי שהמנח ישיבה של הבוסטר הזה לא קשיח יותר או פחות מזה של בוסטרים אחרים, יחד עם זאת, אי אפשר לצפות ממוצר בעובי כזה וקשיחות יחסית לספק מנח ישיבה רך למשל. יש ילדים שלא תהיה להם בעיה עם זה, ויש כאלו שזה פשוט לא יהיה להם נוח. בנוסף, בתמונות רבות ברשת ראיתי ״תבניות ישיבה״ שונות על המוצר בצילומים.  אני לא יודע מה היא העדכנית ביותר, ומדוע נבחרה, אבל אין ספק שהיו שם שינויים במהלך התכנון מתחילת הקמפיין ועד אספקת המוצר.

הרוחב המוגבל גם גרם לי לתהות על גודל הישבן, שהכסא תומך בו. הבן שלי, בן 6, ילדון רזה נכנס בו באופן סביר, אבל הוא כבר מתחיל לגלוש מרוחבו. הגודל מהפכני, אבל לא בלי מחיר של נוחות.

mifold_on_seat

יש חשיבות גדולה למבנה ורכות המושב שעליו מניחים את ה mifold. לרכבים שונים ספסלי ישיבה שונים. תזכרו שילד במשקל 18-36 ק״ג יושב עליו, ולכן בכסא רך הבוסטר פשוט ״שוקע״ לתוך הכסא וזה מייצר בעיה של נגישות לכיוונון הכנפיים של רצועת הבטן/מותן (הסבר הבא). השקיעה הזאת הופכת את תפעולו למסובך הרבה יותר.

mifold_seatbelt

בעיה נוספת למשל היא בגלל שהבוסטר צריך להיות יחסית צמוד למשענת (שכן הילד נשען על משענת ספסל הרכב), יש חשיבות למיקום החיבור של חגורת הבטיחות. ברכב שלנו (מסוג שברולט), החיבור נמצא בשקע בתוך המושב (מיקום גרוע למדי), מה שגרם לבעיה של מיקום הבוסטר ביחס לפתח, ואני אף שוקל לקנות מאריך לחגורת הבטיחות כדי להיות מסוגל לחבר יותר בנוחות.

כיוונן רצועת מותן/בטן

mifold_back

אחת הבעיות הכי מציקות, שאני נתקלתי בהן, היא כיוונון הכנפיים של רצועת המותן/בטן. הכנפיים יוצאות בשלושה מצבי רוחב שונים לירכיים שונות). הדרך לשחרר אותן היא באמצעות כפתור קטן בתחתית הבוסטר. אבל רגע ! כשהבוסטר על המושב הכפתורים לא נגישים ! אז תכוונן לפני ואז תניח, נכון ? אז זהו, שהכנפיים לא באמת ננעלות ונוטות להסגר מכל נגיעה קלה בהן. עכשיו נסו לפתוח אותן כשהילד יושב על הבוסטר, וכשהגיע הזמן לרדת ! יותר מזה, נסו לפתוח ולשחרר את הרצועה שסגורה היטב, כשהוא יושב על הבוסטר, המושב רך, והבוסטר שוקע לתוכו ! סיוט… הילד מקטר, אתה מתעצבן ואף אחד לא מרוצה. בעיה הנדסית מהמעלה הראשונה.

רצועת הכתף האלכסונית

mifold_fold_problem

הכיוונן של רצועת הכתף הוא קל פשוט. האורך של הרצועה שמחוברת לאחורי הבוסטר מתכווננת עם אבזם פלסטיק קשיח ועמיד שלתוכו ננעלת חגורת הבטיחות.

רק מה? אתם לא רוצים לנתק ולחבר את הבוסטר מהרכב כל פעם מחדש, נכון ? בסיכום אתייחס לשימושים אפשריים של הבוסטר, אבל בהנחה שאתם משתמשים בו באופן קבוע, בין אם בבית או בטיול, אתם לא מוציאים אותו מהרכב או מנתקים אותו. אז מה הבעיה ? שמיידית כשהילד קם והרצועה נמשכת למקומה היא מושכת את הבוסטר לכיוון המושב (כמו שבתמונה), והוא מתקפל לחצי. הבעיה הזאת נמשכת גם כשהילד נכנס להתיישב, כי צריך שהרצועה תהיה רפויה. כשהיא לא רפויה היא מושכת את הבוסטר והילד למעשה מתיישב על חצי בוסטר במקרה הטוב, אם שמתם לב. לכן, צריך ליישר את הבוסטר, להאריך את הרצועה, להחזיק אותה, לשמור את הבוסטר שטוח, לתת לילד להתיישב, ואז,רק אז, אפשר לשחרר אותה, ותוך כדי זה, לדאוג שהכנפיים לא יסגרו, התעסקות מעצבנת ומטרידה.

ודבר אחרון ומעצבן במיוחד

כאשר הילד רוצה לרדת, לא מספיק לשחרר את האבזם של חגורת הבטיחות מעיגון הרכב (כמו שכל ילד בן 6 מסוגל בבוסטר רגיל). הכנפיים של רצועת המותן בדרך כלל סוגרות את הכנפיים מהלחץ, ואז כדי לשחרר אותן צריך להוציא את הכנף בצד של העיגון, על מנת לשחרר את הרצועה ולאפשר לילד לצאת. זה קשה, וזה דורש פעם נוספת להגיע לכפתור שבתחתית הבוסטר, ששקוע בכסא, עליו יושב ילד במשקל 20 ק״ג.. מציק מאד.

האם ילד יכול לקשור את עצמו לבד ?

אני מאמין שיש כאלו שכן, ראיתי סרטונים שכן (ותהיתי ביני לבין עצמי כמה נסיונות צילום זה דרש). למרות זאת, בהינתן מכלול סיבוכים אפשריים כמו הנ״ל שאני נתקלתי בהם, אני חושב שזה כלל לא טריוויאלי. רוב הילדים יצטרכו עזרת מבוגר, בעיקר אם אתם רוצים שהם ישבו חגורים ״כראוי״ מבחינה בטיחותית, כשכל החלקים במקומם כמו שצריך.

mifold_amazo

תזכיר לי כמה שילמת על עליו?

לפני שאני ניגש לסיכומים, יש מצב שאתם מרגישים וייב מסוים מהטקסט, ותוך כדי שהוא נכתב גם אני מרגיש שחמתי עולה. אז במקרה או שלא במקרה, החלק הזה הגיע לסוף והוא היה אחד הרגעים היותר מכעיסים באפיזודה שקשורה ל mifold.

במהלך חודש ספטמבר, כחודש אחרי שקיבלתי אותו, וכחודשיים אחרי שרוב המשקיעים משנה וחצי אחורה קיבלו, התחילה mifold  לעבור משיווק למזמינים דרך גיוס ההמונים, למכירה לכלל הצרכנים. ואיזה מקום יותר טוב לעשות זאת מ Amazon? אממה, המחיר של הבוסטר באמאזון, כחודש בלבד אחרי שקיבלתי את שלי, בהזמנה של early adapters, הוא 39$.

להזכירכם, אלו שהזמינו יותר משנה מראש, כולל אני, שילמו 49$ + 15$ משלוח. באמאזון תג המחיר נקבע על 39$ לצרכן, והמשלוח שלהם יותר זול, תהיו בטוחים. כלומר מי שקונה באמאזון (ומקבל תוך 3-4 ימים), עשוי לקבל חודש אחרי אדם שהזמין יותר משנה לפני בקמפיין גיוס ההמונים, ב 20% פחות ומשלוח זול יותר !!

ההגיון הסביר אומר שמי שמשקיע מוקדם לא רק שמקבל ראשון, אלא גם משלם פחות. אני מבקש גם להזכיר לכם, שבגלל שיטת השילוח שילמתי כ 10$ נוספים על עמלת השחרור.

מודה, הרגשתי מרומה במידת מה. פניתי אליהם, ואחרי שלושה/ארבע ימים, טרחו להגיב שהם ״לא קובעים את המחיר לאמזון״ שזה טיעון מגוכח משהו, שכן, אני משוכנע שהיצרן לא מפסיד כסף כשהוא מוכר לאמאזון ואת המחיר שאמאזון קבע, היו יכולים לתת אותו או פחות למשקיעים בקמפיין גיוס המונים. למצוא את הפריט במחיר זול ב 20% לכלל השוק, רק חודשיים אחרי שהם התחילו לקבל אותם, זה יריקה בפרצוף של המשקיעים, לא פחות. זה אחריות של היזם לדעת לתמחר את המוצר ולעשות קמפיין אטרקטיבי. הדבר הזה ישליך על קמפיין גיוס עתידי וחוסר אמון בתמורה של המגייס.

סיכום

כשהתחלתי לכתוב את הפוסט, חשבתי שיצא לי דווקא פוסט די מאוזן, אבל מסתבר שיש לי בטן מלאה תלונות, אז טוב שכתבתי אותו. אני מביא לכם אותו כמו שהוא.

תנו לי רגע להתייחס לנושא שבטוח אשאל עליו, ומודה שאני אינני האורים והתומים בנושא, יש גדולים ממני בהרבה בנושא התקינה והבטיחות. הבוסטר עבר את כל מבחני ההתרסקות המחמירים של כל המדינות בהם הוא משווק. בהיבט הבטיחותי אני מרגיש בטוח לחלוטין. לגבי העניין החוקי,למיטב הבנתי וידיעתי, הוא תיקני לחלוטין בישראל, וגם באירופה, קראת התייחסויות לחוקים שונים בארה״ב או קנדה, אבל אין לי כרגע מידע או הבנה שיש סיבה לא להשתמש בו.

איך יגיב שוטר אם יעצור אתכם בארץ, או בארץ אחרת ויראה את הבוסטר ? לא יודע. לא יודע איפה זה בדיוק עומד ביחס לחוק היבש בכל מדינה ומדינה, ועל הכביש אפשר למצוא בוסטרים ב 50 ש״ח ועד בוסטרים באלפי ש״ח שכולם צריכים לעמוד באותה תקינה. מעולם לא נעצרתי לבדיקת בוסטרים, ובהינתן היותו מוצר נמכר, עומד בתקינה וכפוף לחוקי ישראל ומדינות האיחוד האירופי וארה״ב, אני לא רואה בעיה להשתמש בו.

ועכשיו לעניין המוצר עצמו.. תראו…

אין שום ספק שהגודל מהפכני, כמה מהפכני? כל כך מהפכני שהגודל שלו והבעיה שהוא פותר, מוחל לו כמעט על כל שלל הבעיות השונות, ואנחנו ממשיכים להשתמש בו באופן קבוע ברכב. הסיבה היא שהוא פותר לנו כרגע את הבעיה הכי גדולה שהיא מקום לשלושה כסאות בנוחות בספסל האחורי,ובגאז שלם פנוי בלי לפתוח כסא נוסף. להכניס בוסטר ישבן גדול רגיל היה סותם את הספסל ומעיק על הנוחות בו, והיינו צריכים לפתוח כסא נוסף. אני לא מתחרט על בחירה ברכב שבעה מקומות, כי יש לכך יתרונות (חבר שמצטרף, סב/סבתא, טיולים וכו), אבל אם הייתי עם ה mifold מלפני, מאד יכול להיות שלא הייתי הולך לכיוון הזה.

אנחנו נוטים להשתמש בו בעיקר בנסיעות ארוכות, ולכן רוב הזמן עם הקפצות בית/בית ספר, אין לנו צורך להתעסק איתו, שכן אחד הבוסטרים בכל רכב מתאים כרגע עדיין לשני ילדים.

יחד עם זאת, מכלול הבעיות ההנדסיות והתכנוניות שלו דורשות פתרון. לא מושלם זה בלשון המעטה. חלק מהבעיות הן חמורות מאד, ועושה רושם שלא ניתנה הדעת על אופן השימוש, או שפלטפורמת הניסויים הראשונית הייתה מאד מוגבלת.

אני נוטה להיות מעט סלחן יותר בכתיבת הסיכום, שכן יש כל כך הרבה שיקלולים ועלויות לקחת בחשבון בסדרי העדיפויות של תכנון מוצר כזה, כשהבטיחות היא הדבר הראשון במעלה. איכות המוצר בסה״כ מצוינת, וברגע שהילד חגור, אין תלונות יוצאות דופן.

יחד עם זאת, ה mifold, הוא לא מוצר ״נוח לשימוש״ בכניסה וביציאה. הנדסת החומרים שלו טובה מאד, והמוצר יחזיק הרבה זמן, אבל הנדסת האנוש שלו פשוט לוקה בחסר. אין שום אספקט בשימוש בו שהופך אותו לנוח יותר מבוסטר רגיל שקל יותר לתפעול, כמעט בכל פרמטר. נהפוכו, הוא מכניס סיבוכיות שלא הייתה שם קודם.

מאד יתכן שחווית השימוש ברכב שונה תהיה מעט שונה, אבל מקריאה ברשת וביקורות אחרות, נתקלתי בעיות דומות. לא מעט מהביקורות שתקראו הם אחרי שבוע/שבועיים הראשונים, שבהם השינוי בגודל משאיר אותך בהחלט המום, ואתה רואה עדיין את היתרון העצום שבהקטנת המימדים ומטשטש את החסרונות.

האם הייתי משקיע בו שוב בגיוס המונים? לא. זה החלק המבאס, שאמנם אלה חבלי לידה של חברה חדשה עם המצאה גאונית, אבל שירות הלקוחות וההרגשה שעשו עליך סיבוב, בין אם בתום ובין אם לוא, לא הגון והוגן מבחינת גיוס המונים, משאירה טעם רע, אפילו רע מאד. על ההמתנה באספקה עוד אפשר למחול, על התמחור לאמזון חודש אחרי שחילקו לאלו שהשקיעו שנה אחורה, אי אפשר. במידה ויבחרו לעשות גיוס המונים בפרויקט נוסף, אמתין ליציאת המוצר שוב ולתמחור סופי. אני לא סומך עליהם יותר.

האם הייתי קונה אותו שוב/בוסטר נוסף ? כן, אבל רק אחרי שיצא לשוק דגם נוסף שפותר חלק/רוב הבעיות שתיארתי בפוסט.

הבוסטר הזה פותר באופן סופי ואחיד בעיית שלושת מושבים (כשאחד מהם הוא בוסטר) בכל רכב, בכל מצב. ולכן, אם הוא ההבדל בין הגדלת רכב, להקטנת בוסטר, הייתי בוחר אותו, כי החסכון הכספי הוא ענק.

בנוסף, אני חושב שאקנה עוד אחד, כי אני חושב שזה הבוסטר המושלם, גם במצבו הנוכחי, להחזיק באוטו למקרה שלוקחים חבר, לטיולים בחו״ל, וכו.. יחד עם זאת, אני חושב שכבוסטר קבוע לשימוש יומיומי הוא לא מספיק טוב, וההתעסקות איתו היא מציקה מאד, בעיקר כאשר צריך לגשת אליו בין הכסאות נוספים ברכב (בדרך כלל זה יהיה במושב האמצעי והקטנים בקצוות).  יש בו מכלול של בעיות שריכוזן הוא בלתי מתקבל על הדעת והנדסת האנוש שלו, למרות איכות המוצר עצמו, לוקה בחסר. זה גם לא בוסטר שמתאים לתת לסבים כשלוקחים את הנכד, התפעול שלו מורכב ולא נוח, דורש היכרות ונסיון.

התחושה שלי, שזה באמת שלב הפריצה, ובהחלט ייתכן שנראה שיפורים משמעותיים בהמשך. אחרי שעברנו את שלב האאוריקה, הטעם הרע של גיוס ההמונים ושירות הלקוחות הבעייתי, נשארנו עם גודל מהפכני, אבל גם עם הבעיות ההנדסיות שדורשות מהיזמים של mifold לעשות הרבה שיעורי בית ולבוא אלינו עם אריזה יותר מהודקת ומוצר יותר ידידותי להורים ולילדים.

9 תגובות

  1. גבי הגב

    קניתי שניים כאלה לשני ילדיי במטרה להגדיל את המרווח במושב האחורי ולפנות את הבגאז'.
    הילדים בני 5 ו-7, חלוקים בדעתם לגבי הבוסטר, כאשר כל מה שתיארת (בדיוק רב) בעניין הנוחות התפעולית הלקויה מתקפל לתחושות של ילדים.
    בן ה-7 מסתדר מצויין, חוגר ומשחרר את עצמו בקלות, ומכוונן את הכנפיים בקלות, והוא מרוצה מאד.
    אבל הוא בעל כישורים (קורדינציה, הבנה טכנית) טובים מאד.
    בן ה-5 לעומתו מתקשה, ומפתח תסכול מהשימוש ביחס של 1:2 לכמות הפעמים שהוא משתמש בבוסטר הזה. מתיישב על מושב מסובב בגלל החגורה המחוברת (כפי שציינת), הכנפיים תמיד נסגרות לו וקשה לו לשלוף את החגורה מהן. אני משוכנע שעם עוד קצת שימוש ותרגול זה ישתפר, אבל בנתיים יש תסכול.
    דבר אחרון נוסף הוא נושא עמידות המוצר. כבר יצא לי לשחרר ולהתקין את המושב כמה פעמים, ולתחושתי הפלסטיקה של התפס לחגורה האלכנסונית לא יאריך ימים בשימוש שכזה. חלקי חילוף – לא ברור אם יהיו, כך שבכל פתיחה של הקליפס אני חרד לחיי המושב.
    תחושה דומה לגבי הכנפיים. כשהן פתוחות ישנה גמישות מסויימת ביחס למושב, ועם ילדים גדולים וכבדים יותר – גם שם עולה אצלי חשש לגבי אורך החיים של החיבור בין הכנף הפתוחה למושב עצמו.

    • admin הגב

      מסכים עם הכל.
      לא נתתי את דעתי על חלקי חילוף, ובהחלט ברגע שיש חלקים נעים יש פוטנציאל יותר גבוה לתקלות.

  2. העלה הגב

    איפה קונים את הבוסטר?

  3. רוי הגב

    כנראה שלא חפרת מספיק עמוק באינטרנט
    כי אם כן היית מגלה את Bublbum
    קיים מ 2009
    פשוט מעולה!
    נותן פתרון לצורך של הושבת 3 מאחור בנוחות ובלי כל הבאגים שציינת על mifold.

  4. רג׳ הגב

    מזלי שבתגובות המליצו על Bubblebum Booster
    ככה גיליתי אותו. בוסטר ממש נוח וקל.
    היינו איתו בחו״ל עם הילדים והיה סבבה. וגם הילדים התאהבו בו אז ממשיכים לשבת עליהם בארץ
    קנינו מהנציגות בארץ וגם עשו לנו הנחה על שתי יחידות
    http://www.bubblebum.co.il

  5. אודי קליין הגב

    המידע בכתבה זו עזר לנו מאוד .אנחנו משתמשים ב Bubblebum כשנתיים. בוסטר מאוד נוח לילד לישיבה וגם ההתקנה (אם אפשר לקרוא לזה כך בכלל) פשוטה.
    ל mifold לא התקרבנו…

  6. תמר הגב

    אני מרוצה מ Bubblebum
    פתר לנו את בעיית הצפיפות מאחורה באוטו כשכולם עדיין צריכים להיות בכסאות בטיחות.
    משמש אותנו גם בהשכרת רכב בחו״ל.
    המחיר בארץ אמנם קצת יותר יקר מחו״ל אבל קיבלנו שירות מצויין.

  7. מיכל הגב

    קראנו ברשת וראינו שמיפולד הוא שטוח ולא מגביה את הילד ואז הוא לא רואה את הנוף מהחלון. שזה גרוע ומחרפן את הילד בנסיעות ארוכות בחו״ל.
    אז קנינו באבלבאם ומאוד מרוצים.

השארת תגובה