נעלי ריצת שטח קלות – דגמים חדשים ל 2013

ֿ

בתחילת אוגוסט, נערכה ביוטה שבארה"ב, תערוכת השנה או יותר נכון "ה"תערוכה של השנה ל Outdoor הידוע בשמה : ORS – The Outdoor Retailer Show, תערוכת הקיץ בה מוצגים דגמי וליין הקיץ של החברות לשנה הבאה, להלן 2013.

כמובן שהטפטופים בבלוגים ובאתרים החלו עוד הרבה לפני התערוכה, אבל שם אפשר היה לראות את המסה של מה החברות מבשלות לנו לשנה הבאה.

בפוסט הזה אני אסקור בקצרה כמה מהזוגות נעליים שמשכו את תשומת ליבי.

יש ברשת כמה סקירות מאד יסודיות שבחלקן אני משתמש ופשוט מתרגם לעברית, לא המצאתי או הייתי שם בעצמי (לצערי). מי שטוב לו ונוח לו עם אנגלית מוזמן למשל לעבור על הסקירה היסודית הזאת של Byron Powell מ iRunFar, שממנה הוצאתי הרבה מידע ותמונות.

בוא נתחיל, ללא סדר מחייב.

Vasque Pendulum

דווקא פותח עם חברה שקצת פחות מזוהה עם נעלי ריצה בארץ, אבל יש לה נעלי טראקים וטיולים כבר שנים. מה שמשך את תשומת ליבי בדגם הזה הוא המשקל הקליל והמגמה של הורדת הדרופ, במקרה הזה ל- 6 מ"מ.

מדובר בנעל שטח עם הרבה הגנה, אבל דרופ מופחת ומשקל טוב.

ה MSRP של הנעל יהיה 110$ בארה"ב, מחיר אחיד יחסית לזוגות דומים בשוק.  בהחלט עוד מתחרה ל Fuji Racer של Asics ודומיהם.

Brooks Pure Grit 2

סדרת ה Pure המוצלחת של ברוקס. אין שינוי במבנה הנעל, הדרופ, אבל יש שינוי במבנה הקוביות, וכנראה בעיקר ריענון ותיקון באגים בגרסא הבאה של הנעל. הרשו לי להוסיף שגם ייתכן שזה פשוט שינוי לשם השינוי, כדי לא להגיד ששום דבר לא השתנה, אז משנים כמה דברים.

אתם יכולים להיות רגועים, זה לא אומר שאתם צריכים לזרוק את ה Pure Grit הנוכחיים שלכם.

ה MSRP של הנעליים יהיה 110$ בארה"ב, צפו למחיר כפול בערך בארץ.

Montrail FluidFlex

גם Montrail עושה את טבילת הרגל הראשונה בנעליים עם דרופ מופחת ומשקל קליל. מגמה בולטת מעל לכל ספק.

על אף שזה לא נראה בתמונה, מדובר בדרופ מינימלי של 4 מ"מ ומשקל ממוצע של 220 גרם לנעל. כלום וחצי. בסדרת יהיו עוד שני דגמים ה FluidBalance עם 10 מ"מ דרופ, לאלה שרוצים דרופ מלא, או ה FluidFeel עם 8 מ"מ דרופ כנעלי ריצה / יום יום / חדר כושר.

ה MSRP שלהם יהיה 90$ בארה"ב, בארץ כנראה בכלל לא תראו אותם.

Pearli-Zumi E:Motion 

החברה המצוינת הזאת, בכל מה שקשור לאופניים, ובשנים האחרונות גם לריצה, התחכמה השנה והוציאה ליין מאתגר:

אז מה קורה בסדרה הזאת

שני ליינים / קטגוריות : Trail (שטח) ו Road (כביש)

בכל אחד מהליינים שלושה סוגי נעליים:

N – נעליים נייטלריות

M – תמיכה במרכז הכף רגל – Midfoot Stability

H – תמיכה בעקב Heel Support

לכל אחד מהסוגים שלוש רמות שונות של שיכוך 1-3 (1 הכי רזה, 3 הכי עבה)

עכשיו, לכו תבחרו את הנעל שתתאים לכם, אחת בטוח מתאימה נכון ? אבל יש לכם/ן 18 אפשרויות שונות לבחור מהן או 9 בכל קטגוריה..

מכירים את הפתגם "מרוב עצים לא רואים את היער".. זאת התחושה שלי. לטעמי מבלבל ומיותר.

ה MSRP שלהם ישתנה מנעל לנעל ויהיה בין 115$ ל 130 $

Patagonia EverMore

בסקירה הקודמת סקרתי את ה ForeRunner המאד מינימליות. Patagonia, חברה רצינית שמשקיעה מאד בתחום של Trail Running בשנה האחרונה מוציאה עוד דגם שנראה מצוין.  עם 4 מ"מ דרופ ו יחס 17:13 מ"מ, מדובר בנעל שטח קלה שמתייצבת ראש בראש עם ה MT1010 של ניו-באלאלנס, Mix Master של מרל ודומיהם..

אני מהמר ? נראה אותם יותר ויותר בשבילים האמריקאים, ויתפסו יותר דומיננתיות אצל הרצים המספונסרים שלהם. ה ForeRunner הייתה מינימלית מדי, והשנה יצא לה גם עדכון.

ה MSRP של הזוג הזה יהיה 110$ בארה"ב.

 New Balance Leadville MT1210

הנעליים האלה מסוקרות כאן, בעיקר בגלל שהן מעניינות אותי כנעליים לאולטרה מרתון. מבט מהיר על התמונה יגלה שאלה ממש, אבל ממש, לא נעליים מינימליות. אם כבר, עוד לפני שכתבתי לכם מילה אחת עליהן, הן נראות כמו נעלי פלטפורמה של נערה מתבגרת.

אבל מדובר בנעל שטח שתוכננה עם הרבה אינפוטים מרצים שרצו את מירוץ המאה מייל הקשה ב Leadville שבארה"ב. מירוץ טכני, ארוך וקשה.

מה הוכנס לנעל הזאת ?

הרבה הרבה הגנה לכף הרגל עם חומרים מתקדמים, תשכחו מתחושת קרקע. מצד שני המשקל קליל, באיזור ה 250 גרם לנעל עם דרופ של 8 מ"מ הופך אותם אופציה סבירה למישהו שלא רוצה פלטפורמה גבוה מאד, אבל רוצה הרבה הגנה.

מעניין יהיה לראות אם תהיה אדפטציה של רצים לנעל הזאת. לטעמי האישי, משהו במראה שלה ובעיצוב לא שמר על רוח השם והמירוץ שעל שמו היא קרויה, ולו רק זה עלול להרחיק רצים ממנה. בנוסף בקטגוריה הזאת יש להם מתחרים שתופסים הרבה תאוצה בנישה , הHoka One One  ופופולריים כבר אצל לא מעט רצי אולטרה.

ה MSRP של הנעליים יהיה 125$ בארה"ב.

Saucony Peregrine 3

רענון לדגם המוצלח של סאקוני. נעל שטח פנטסטית למעבר למי שרוצה לרדת מהפלטפורמות הגבוהות. (4 מ"מ דרופ) מה התחדש:

– הפנאלים המאווררים העליונים יותר גדולים, ככה שתאורטית הנעל אמורה להיות יותר נושמת

– הוסיפו עוד גומי דביק למרכז הסוליה, שגורם לי לחשוב האם היא יותר קשיחה ממה שהיא כרגע. כי היא יחסית קשיחה לטעמי.

– שנה חדשה, צבעים חדשים

הדגמים הקודמים של הנעל פחות הצליחו בישראל ואפשר למצוא אותם בסיילים רבים יחסית במחירים של 300-450 ש"ח. שווה ביותר. מצד שני, אני לא בטוח שהיבואן יחליט להביא אותם שוב, לאור המכירות הפחות חזקות שלהם. ולמרות זאת מדובר בנעל מצוינת, לדעתי.

ה MSRP של הנעל יהיה 110$ בארה"ב.

Merrell Mix Master Tuff

על סדרת ה Mix Master המוצלחת כבר כתבתי, ואני מקווה לשים את ידי בעתיד הלא רחוק על זוג כזה.

Merrell מוציאים עוד שתי גרסאות לסדרה:

ה – Tuff שתהיה גרסא עוד יותר עבה ומוגנת, אבל תשמור על משקל קליל ודרופ מופחת. המחיר יהיה 120$ בארה"ב, ואין כרגע יותר פרטים

ה Glide שתהיה גרסא עם מבנה סוליה מעט שונה שיאפשר נעל שמשלבת ריצת שטח קל וכביש יחד, ופחות נעל Trail כמו הנעל הנוכחית. המחיר דומה : 120$.

Altra Superior

החברה שהביא את בשורת ה Zero Drop כמותג מוציאה דגם חדש ואיתו התחכמות חדשה. עד היום היא רוכבת בעיקר על הצלחת ה Instinct המצוינות לכביש וה Lone Peak הקשיחות לשטח (סקירה בקרוב).

הנעל הזאת באה כדי להכנס בטווח שבין ה Lone Peak המסיבית יחסית (סוליית 21 מ"מ) ל Adam הרזה. הסופריור מאובזרת בסוליה של 19 מ"מ לכל האורך וקוביות לשטח.

אבל איפה ההתחכמות ? לנעל יש Rock-Plate נשלף כמדרס. מה זה אומר, שבגדול הנעל בלי Rock Plate, ואם אתם מרגישים שאתם צריכים הגנה נוספת אתם מכניסים אותה.

ומה זה נותן ? לדעתי, תפסת מרובה לא תפסת. לפני כל ריצה את צריך לשאול את עצמך האם אני צריך הגנה כן או לא, והאם הנעל מרגישה שונה עם הגנה או בלי, והאם צריך להסתגל כל פעם למנח הקצת שונה.

ולמרות זאת ברכות על התעוזה והמקוריות, ונראה איך תהיה האדפטציה שלהם בשוק.

ההפתעה : המחיר MSRP של הנעל יהיה 95$. מה שהופך אותה לקניה מאד כלכלית ויכול להיות מאד שמהכוון הזה תגיע האדפטציה הראשונה שלה.

Salomon SLab-Sense  

ה S-Lab Sense הסקסית מקבלת גרסה שחורה בגלל אבלו של קיליאן על שותפו, סטפן ברוז', שנהרג בנסיון לחצות את רכס המונט-בלאן לפני כחודשיים.

בנוסף המחיר יורד ל 180$ , עדיין לא ממש עממי. אישית ? אני מעדיף את הלבן, השחור והאדום לא משתלבים יפה לטעמי, ולא תורם שום תרומה משמעותית.

עדיין יחס 13:9 ומשקל קליל של 210 גרם לנעל. נעל מדהימה, ללא ספק. לצערי הרב מאד הנעל מיוצרת עד מידה 12, ולכן אין לי סיכוי לנסות אותה.

 Salomon Sense Mantra 

סלומון החליטו להוציא הגרסא העממית של ה Sense. שימו לב להורדת ה "S-Lab" מהשם, מה שמוריד מה"יוקרה" כביכול, אבל מוריד גם את המחיר (עוד לא נקבע). הנעל היא נייטרלית וכמו ה S-Lab Sense מיועדת לקדם פסיעה Midfoot/ForeFoot.

יחס של 16:10 עם 6 מ"מ דרופ, 260 גרם , נעל קצת יותר מגנה מה S-Lab Sense, במחיר יותר שפוי. בתמונה הדרופ נראה יותר גבוה והסוליה ניראת לי יותר עבה. יהיה מעניין לראות אותה ביד. זה בטוח נעל מצוינת למעבר מהפלטפורמות הגבוהות שלהם עם 10 ו 12 מ"מ דרופ.

זהו לבנתיים… יהיה מעניין שנה הבאה.

אני אישית מאד רוצה להתאפס על זוג / שניים, ופחות להתפזר,בעיקר בעקבות פציעה ורצון לא לסכן את הרגליים שלי עם נעליים לא מתאימות. ההתלבטות האישית שלי היא בעיקר בין ה MT1010 של ניו-באלאנס ולבין ה Mix Master 2. את שניהם עוד לא ניסיתי והן על הכוונת שלי, בעיקר בעקבות ההצלחה (היחסית) עם ה MT110.

אין ספק שיש מגמה ברורה לכיוון ,שאני אישית אוהב, של נעלי שטח קלות, עם Rock Plate אבל דרופ מופחת ומשקל קל והרבה איוורר. אם מישהו מקבל מודיעין ורוצה לשתף הוא מוזמן. שאלות / בקשות בשמחה בתגובות לפוסט.

השארת תגובה