Merrell Differential Jacket – מעיל ליום יום / קז'ואל

Merrell_Differential_Jacket

עד היום סקרתי בבלוג בעיקר ציוד ספורט / ריצה / טיולים והנעלה מינימלית לילדים. יחד עם זאת, אתם כמובן יודעים שאני לא מסתובב כל היום לבוש בהלבשת ספורט. יותר מזה, אני עובד במכירות (טכני אבל מכירות) ולכן אני מסתובב רוב היום, פוגש לקוחות, טס לחו"ל, נוסע לפגישות וצריך להתלבש בהתאם.

המקצוע גרר שידרוג משמעותי של המלתחה שלי מימי כקיבוצניק עם בוקסר (שאליהם התייחסתי כמכנס קצר) וטי-שרט, עד כדי חליפה ועניבה.

אני רוצה לסקור בשבילכם כמה מהפריטים שאני משתמש בהם גם בהלבשת היום יום, למה שנקרא Business Casual, ביזנס קז'ואל, כלומר הלבשה עסקית, אבל יום יומית ולא כבדה מדי, מעדות החליפה/עניבה.

ולכן, בפוסט הזה אעשה סקירה קצרה של ז'קט/מעיל שמלווה אותי כבר שנתיים בערך של Merrell שנקרא Differential Jacket.

זהו לא סוד גדול שאני חובב של חברות ה Outdoor, אבל הרבה יותר משאני חובב את הלבשת ה Outdoor הפעילה של החברות האלה, אני אוהב מאד גם את הליינים הקז'ואלים של אותן חברות.

הן גילו מזמן שיש להן טכנולוגיות אריגים טובות, מעצבים מהטובים בשוקֿ וקהל לקוחות נאמן, ולכן הרבה מאד חברות Outdoor מציעות הלבשה ליום יום בין אם בהשראת ה Outdoorֿ, ובין עם לאו. איזה פריטים בדר"כ תמצאו ? בעיקר הלבשה עליונה : אצל הגברים: נעליים, מעילים וז'קטים, סוודרים ועליוניות, חולצות כפתורים קצרות וארוכות, ווסטים. אצל הנשים כמו הגברים בתוספת של שמלות, חצאיות, חזיות, ועוד..

מה שאני כל כך אוהב בעיצובים של החברות האלהֿ, הוא שהפריטים שלהם תמיד נראים עדכניים מבחינת עיצוב. איכשהו, הדוגמאות וה pattern של האריגים שבהם משתמשיםֿ, בלי קשר לסוג האריג, נראים "נטולי עונה ואופנה". הם טובים ונראים טוב כל עוד הם מחזיקים.

האיכות של החומרים, הגזרות, התפירה והעיצוב מספקות פרטי הלבשה שנמצאים בארון אצלי שנים על גבי שנים, ופשוט מסרבים להתעייף ולפרוש. זה נכון לחולצות כפתורים בעיקר.

לגבי המעיל המדובר. זהו מעיל פופולארי מאד של חברת Merrell, שחוזר שנה אחרי שנה. אני קניתי אותו לפני שנתיים + בנסיעה לארה"ב, דרך REI, ב 49$ כשהיה ב Outlet (חנות העודפים/הנחות) שלהם. אני מאד אוהב את קו ההלבשה של Merrell שהוא לא ממוקד ולא מנסה להיות הכל בשביל כולם, כמו חברות גדולות אחרות (Columbia, North Face וכו..) ולכן קל ופשוט להתמצא בליינים שלהם.

לקחתי סיכון קטן באותו זמן עם המידה (XL), שכן זה היה עוד טרם הדיאטה הגדולה (25 ק"ג). יחד עם זאת, 25 ק"ג פחות אני יכול לדווח שבניגוד לחולצות ומכנסיים, שם דיאטה משפיעה הרבה יותר, כאן המידה נשארה זהה וטובה, שכן רוחב הכתפיים, הגובה והאורך זרועות לא השתנה.

המעיל הוא True to Size, כלומר, המידה שבה אתם מכירים את עצמכם/ן ברוב החברות היא המידה של המעיל שאתה תרצו בשבילכם (גברים).

מה יש לנו במפרט של המעיל ?

– מדובר במעיל קל יחסית שמוגדר כ Soft-Shell. פעם לפני הרבה שנים רוב המעילים, בעיקר מעילי ה GoreTex הראשונים היו קשיחים למדי. אתם בטח עדיין מכירים/זוכרים את מעילי הגשם הגדולים והמגושמים. Soft-Shell הוא הגדרה ישנה/חדשה של מעילים ל Outdoor שהם עם אריג יותר רך, יותר נעים, יותר קליל אבל יחד עם זאת בעל יכולת הגנה ממים ומרוח סבירות (בשונה מפליז).

– המעיל בעל מרקם חיצוני שמזכיר קצת מעילי גשם טובים אבל הוא הרבה יותר גמיש, מעוצב ומחמיא. הוא לא מגושם, גמיש ומתקפל. מבפנים האריג מרגיש כמו בד רגיל (סינטטי) נעים למגע (לזכור שלרוב מעיל לובשים מעל חולצה ארוכה, על אף שאני כמעט תמיד עם חולצה קצרה מתחת, והמגע עדיין נעים לי).

.IMG_1021

– במעיל יש שלושה כיסים, שניים לידיים מוחבאים היטב בצדדים (עם ריץ' רץ'), וכיס חזה אלכסוני עם ריץ' רץ' מתקדם וחסין לחדירת מים. גם הריץ' רץ' הראשי נהנה מאותה תכונה של חיפוי עליון פלסטיקי חלק חסין למים. בנוסף, כפתור הריץ' רץ' עצמו מצופה בגומי סיליקון שכזה, דביק שנוח לפתוח ולסגור איתו את הריץ' רץ'.

– הטכנולוגיה של מרל לאריג הזה נקראת aeroblock, שהיא למעשה אריג נושם, חסין למים ורוח (במידה סבירה). סוג של פטנט על האריגה, אני מניח. כמו שציינתי בפוסט הקודם, לא רק Gore מפתחת אריגים בימינו, אלא כל יצרן עושה לביתו.

IMG_1024

– המעיל גם מסנן קרינת שמש ברמה של UPF 50+, שזה אמנם פחות משמעותי לחורף, אבל פיצ'ר נחמד, בעיקר לחורף השמשי לפרקים בישראל.

– הכיסים עשויים מבפנים מבד פליז דק ונעים למגע עור, שמכסה שטח פנים נכבד מהחלק הפנימי של המעיל.

– בחלק התחתון של המעיל (כמו שאתם יכולים לראות בתמונה מעל), יש, בשני צידי המעיל, רצועת גומי דקה עם שני סוגרי פלסטיק קטנים שמאפשרת לכווץ את המעיל ולהדק את הסגירה התחתונה. אני אישית לא כל כך אוהב את הסוגרים והרצועה הזאת שהיא הראשונה שנוטה להשחק, להיפרם ולהיקרע במעילים. יחד עם זאת, הם הצליחו להסוות אותה בצורה כזו, שהיא כמעט ולא מורגשת, וגם לא הרגשתי שום צורך להדק , שכן המעיל יושב עלי מצוין.

– בשרוולי הידיים תמצאו רצועת וולקרו שמאפשרת להדק ולהקטין את היקף הפתח של שרוול. זה פיצ'ר שלקוח ממעילי השטח, והוא משתלב כאן היטב וכמעט שלא שמים אליו לב, על אף שאני סבור שלמעיל קז'ואל אפשר למצוא פתרון יותר אלגנטי ואסתטי.

IMG_1022

המעיל עצמו נמצא בשימוש כבר שתי עונות. אני לובש כמעט רק אותו בעונות החורף לנסיעות ופגישות עיסקיות בארץ, ובשעות של אחרי העבודה (לנסיעות לחו"ל אני לוקח מעיל עם הלוגו של החברה שעבורה אני עובד, שהוא שחור ומעט יותר רשמי וסולידי).

הוא תפקד נהדר בימים של רוח וגשם, ועל אף שאין לו כובע (יתרון שהופך אותו לאלגנטי יותר עם הצווארון הקצר) הרגשתי איתו מוגן מגשם ומרוח, ואף בידוד טוב מאד.

למרות שעבר כל כך הרבה זמן, כל פעם שאני מוציא אותו מהארון אני מתפלא כמה חדש הוא נראה, כאילו הרגע יצא מהניילונים.

הגזרה שלו טובה, הוא תפור היטב, חסין למים ונראה נהדר עם כל חולצה של ששמתי מתחת. הצבע שבחרתי (ירוק זית) הוא טיפה "צהל"י" לטעמי אבל הוא הצבע שהיה במבצע, והוא יותר סולידי בעיני מהכחול למשל, ומשתלב היטב עם מכנסיים בצבע חאקי, שאני לובש הרבה מאד.

התלונה היחידה שלי כלפי הז'קט הספציפי הזה הוא כפל בצווארון (שׁהיה שם מהיום הראשון) שגורם לחלק מהצווארון להתקפל פנימה. לא משנה מה עשיתי, אני לא מצליח לשנות את זה (אפשר לראות בתמונה את הצווארון השמאלי בצד ימין של התמונה).

IMG_1023

בגלל שמדובר בצווארון נמוך וקצר יחסית זה לא מאד מאד מפריע, אבל הייתי שמח אם הייתי מצליח לסדר את זה. אני תוהה האם זה האריג "הטכני" שבו למעשה אולי יש "שבר" באיזור הזה והקיפול הזה לא בר תיקון, על אף שלא ניסיתי לגהץ אותו בצורה "אגרסיבית" מספיק כדי לראות אם אני מצליח ליישר את זה. זה פשוט לא הפריע לי מספיק.

Jacket_full

למעט העניין הזה, אני מאד מרוצה מהקניה הזאת, במחיר המצוין שבו קניתי, ואם אתם נתקלים בהזדמנות כזו, מעוניינים בז'קט מצוין שמתאים מאד לאקלים החורף הישראלי, אני ממליץ עליו בחום.

השארת תגובה