UltraSpire Omega – התרשמות ראשונית מתקדמת

English Readers/Speakers – If you consider buying this pack & looking for a review, google translate it or contact me via my english page.  There is important feedback inside.

אם שם החברה (UltraSpire) לא מוכר לכם, אל תתרגשו. UltraSpire על אף הרושם של חברת בוטיק קטנה נולדה כחברת בת לחברת אם גדולה יותר בשם Elite Creators, שמייצרת תחת מטריית מותגים שונים, תיקי צילום, מנשאי תינוקות, תיקים לצוותי רפואת חירום ועוד..

נתקלתי בהם במסגרת סבב הבלוגים ואתרים הקבוע שלי, וכשהחלטתי שאני מחפש תיק יותר גדול מה Nathan HPL 020 הנפלא שלי, הם היו על הכוונת כאופציה. בעיקר תיק ה Omega, שעשה רושם כבדיוק השלב הבא לאולטרה מבחינת גודל שמאפשר לשאת מקלות, קצת אקסטרה ציוד, אבל עדיין להיות מינימלי וקל.

כדי להסביר לכם למה בחרתי אותו, אסביר קודם מה חיפשתי. לאחר כמה חודשים של שימוש ב 020 הוותיק והטוב, הרגשתי שחוץ ממים, חטיף, ארנק וטלפון (וגם זה במקרה הטוב) אני לא מצליח לקחת בו שום דבר.  למה צריך עוד מקום ? לשאת מקלות (מי שמתשמש), לשאת קצת יותר אוכל, בחורף לשאת את השכבות הנוספות שמעלים או מורידים.

רציתי תיק שיהיה מצד אחד טוב גם לריצה של שעתיים, אבל גם לריצה של 4-5 שעות והרבה יותר. רציתי תיק שירגיש טוב בשניהם. לא משהו גדול מדי, 020 עם יותר מקום, ואפשרות להרכיב מקלות עליו.

לכן, זה לא מקרי שנפלתי על האומגה, ואם הדמיון לתיקים האחרים של נתן קופץ גם לכם, זה בגלל שמעצב הבית, ולמעשה מי שהקים את UltraSpire עבור Elite Creators הוא מעצב הבית (לשעבר) של תיקי נתן, ברייס טאצ'ר. הדימיון בהחלט ניכר בתיקים ובולט מאד לעין. אגב, כאן המקום לציין ש UltraSpire, יצאו בליין שלם של מוצרים שכולל תיקים, חגורות, ווסטים, בקבוקי יד ועוד.. אני אתרכז רק בתיק הספציפי הזה..

הייתה לי התלבטות בינו לבין ה North face Enduro Plus, מה שהכריע היא העובדה שאומגה הוא ללא חגורת מותן (מתאים לי יותר אישית), וגם בעל מבנה יותר של תיקי ריצה כמו של נתן ופחות כתרמיל סטנדרטי כמו ה North Face. בנוסף מערכת ה BOA של  North Face, נראתה לי כי משהו שמוסיף סיבוכיות לתיק שאמור להיות אלמנטרי. בנוסף כלל לא היה לי ברור איך תולים את המקלות עליו, וכיס הבקבוק החיצוני היה נראה לי כמשהו שאני לא צריך.

הציפיות ?

UltraSpire ממתגים את עצמם מהרגע הראשון כמביאי הבשורה.. מכונת השיווק המשומנת ממתגרת אותם כאילו הם גילו משהו שיצרני התיקים האחרים עד היום לא גילו, והם עיגלו אותו לשלמות, ולמוצר מהודק ומוקפד. התג מחיר בהתאם, 138$ מחיר מדף, אבל לאחר הנחה בסיסית ב RunningWareHouse.com קניתי אותו בקרוב ל 100$.

בנוסף, לחברה יש חבורה יפה של רצים מספונסרים בשם היומרני The Immortals, שאמורים להביא אינסוף פידבק משימוש, ולהיות הכר ליצירת מוצר מושלם. (ידה ידה)..

על הנייר, שוב, התגשמות כל הפנטזיות שלי מתיק. אחיזה למקלות, כיסים רבים, מערכת גב ורצועות שמזכירה את ה HPL 020, ההתפתחות הטבעית שמעולם לא קרתה ל 020.  התמונות, הביקורות וההייפ עשו את שלהם, ציפיתי לשלמות, וכאן כנראה הייתה הטעות הראשונה שלי (לא בפעם הראשונה).

אז איך הוא תכלס ?

אני אחסוך מכם את הסקירה הסטדרטית שיש בכל בלוג של ציוד, ואתם יכולים למצוא באתר היצרן,  לגבי הכיסים, האפשרויות, חומרים וכו.. אתרכז בדברים החשובים וב"פגמים" לכאורה שאני מוצא בו.

עד עכשיו רצתי איתו כ 5-6 ריצות. רצתי עם מקלות, בלי מקלות, ריצות קצרות, ארוכות, עם אוכל, ובהחלט קיבלתי כבר רושם יותר מראשוני של דברים שאני אוהב ולא אוהב בו. יש כמה דברים מאד ברורים שלא צריך שנה שימוש כדי לדעת, לטוב ולפחות טוב.

נתחיל מהטובים:

קודם כל מבחינת איכות, אין שום ספק שבחרו כאן את החומרים הטובים ביותר, התפירה מעולה, ותשומת לב לפרטים (שכן קיימים בו) ניכרת בכל תפר וכיס בתיק. המוצר איכותי מאד, נקודה.

 מערכת הגב והרצועות. מזכירה מאד את ה 020, כבר אמרנו ? רצועות כתף רכות, עם שתי רצועות שמחברות אותן לגוף התיק מכל צד, מתכווננות ומאפשרות כיוונון עדין ומדיוק. בניגוד ל- 020 ומערכת הגב ה"צפה" שלו (בה הרצועות מתחברות לגוף פלסטי קטן ועצמאי על גבי גוף התיק) כאן הרצועות מחוברות לתיק, אבל אין שום חסרון מורגש. התיק יושב מצוין על הגב, מרגיש מעולה בזמן ריצה מבחינת מיקום ויציבות. אפס זמן הסתגלות מהבחינה הזאת, שאפו. לא טריוואלי. זה גם בהנתן העובדה שה- 020 שקצת קטן על הגוף הגדול שלי, האומגה יושב מצוין וניכר שאפשר לשים אותו גם על מגודלים ממני..

– נשיאת מקלות לתיק שני כיסי צד קטנים, ושתי לולאות חיצוניות על גב התיק שמאפשרות לאכסן מקלות בבטחה, וביציבות. רצתי עם המקלות המתקפלים שלי (Black Diamond Ultra Distance), והם ישבו מצוין, לא הפריעו, והתיק מילא את חלקו בעניין בצורה מושלמת. שוב, שאפו.

– נפח / אחסון  בדיוק כמו שחשבתי ואף יותר, התיק מאפשר לקחת לא מעט ציוד במארז חסכוני וקטן. במראה ראשוני הוא דומה ל – 020 בגודל, אבל מבט נוסף מגלה שחוץ מכיס לשקית שתי, וכיס קטן למעלה, יש תא אכסון של 7-9 ליטר + תאים על רצועות הכתפיים + כיסי הצד (שבהם קצוות המקלות) + כיס חיצוני לבגדים ודברים שצריכים להשלף מהר.. לא הצלחתי למלא את כולו וטוב שכך.. ויחד עם זאת הוא ממשיך להרגיש (לי אישית) קטן וחסכוני. מהבחינה הזאת אני מאד מרוצה, וזה בדיוק הגודל שחיפשתי שמאפשר לי הרבה גמישות בציוד שאני רוצה ו/או ארצה לשאת.

– שקית שתיה שקית השתיה של HydraPack , היא אולי דבר טריוואלי, אבל היא איכותית מאד, ויפה שהחברה בחרה לחבור לחברת שקיות מוכרת וטובה מאשר לנסות להמציא את עצמה מחדש. מאד נוחה ויעילה, וקל ונוח לשתות ממנה (מבחינת הפיה).

ולדברים הפחות טובים:

במהלך הריצות הראשונה התחלתי לשים לב לכמה דברים שמיידית הפריעו לי.   בציפיותי מתיק High-End כמו זה, הפריעו לי ברמה כזאת ש:

1. טרחתי וכתבתי להם את זה (קיבלתי תגובה, שתפורט בהמשך).

2. גרמו לי למחשבות רציניות האם אני צריך להמשיך עם התיק הזה, או להפסיק ולחפש תיק אחר.

כל אחד מכם, שקורא, יעשה לעצמו חשבון, ויחליט אם זה סיבה מוצדקת או לא, אני אפרט את הדברים כמות שהם וכמו שחוויתי אותם (מהקל אל הכבד):

– שאריות רצועות ההידוק –

כל רצועת כתף מתחברת בשתי רצועות הידוק צרות לגוף התיק שמאפשרוות כיוונון של התיק. עד כאן הכל בסדר, כמובן שלאחר כוונון נשאר עודף של רצועה שצריך לעשות איתו משהו. התיק מגיעה עם גומיות שמגלגלות אותו. גומיות חד פעמיות סטנדרטיות לחלוטין. אם תנסו להשתמש בהן בזמן ריצה הן יפלו תוך שניה. ולכן, מה קורה במהלך ריצה ? הרצועה העודפת משתחררת, ואז תלויות לכם איזה 10-15 ס"מ של שתי הרצועות מכל צד של הגוף. חוץ מזה שזה מציק בצידי הגוף ולא אסתטי, זה די מעצבן. זה מעצבן בעיקר ברמת התשומת לב לפרטים בתיק כזה יקר. כמעט כל תיקי CamelBak מגיעים עם רצועת ולקרו קצרה רוחבית בקצה שמאפשרת לגלגל את השארית ולחבוק אותה עם הולקרו. פתרון פשוט ואלגנטי שלא ברור למה המעצב לא עשה זאת כאן, ואיך פידבק כזה לא הגיע מחברות הרצים שלהם..

–  מחזיק מפתחות – כמעט כל תרמיל/תיק היום מגיע עם קליפס קטן מפלסטיק בתוך אחד הכיסים הקטנים שמאפשר לחבר אליו את מפתחות הרכב. בעיני, טריוואלי לחלוטין היום. נשמע קטנוני, אבל חשוב מאין כמוהו, שכאשר יש באותו כיס עוד משהו חוץ מהמפתחות, הקליפס ישמור עליהם בתוך התיק, או לפחות ימנע את אובדנן.  למפתחות, משום מה, יש נטייה טבעית להחליק החוצה. זה יכול להיות מאד מתסכל להגיע לרכב אחרי 20-30 ק"מ, ולגלות שכנראה המפתחות נפלו כ10-15 ק"מ אחורה כשפתחת לבדוק אם יש לך הודעות בסלולרי…

מאיזשהו סיבה לא ברורה, אין בתיק הזה מחזיק מפתחות.. אולי ה Immortals לא נוסעים ברכבים, אלא משגרים את עצמם ממקום למקום…

– מחזיק צינורית השתייה – מכירים את הביטוי מעולם המחשוב Its not a bug its a feature ?.  אז במקרה הזה לא ברור לי  האם ברייס, המעצב, חשב על כל ההשלכות של הבחירה/העדפה שלו, או שפשוט לא חשב כלל, ולא קיבל מספיק פידבק. זה אפילו יותר משמעותי בהנתן העובדה שכבר עיצב תיקים אחרת, כמו ה 020 המצוין.

מיקום מחזיק הצינור על רצועות הכתפיים / חזה הוא דבר קריטי וחשוב בזמן ריצה. מטרת התיק להיות שקוף ובלתי מורגש, לא לדרוש מאמץ ולאפשר לך להגיע לדברים שאתה צריך להגיע אליהם בקלות ויעילות, בככל ועיקר צינורית השתייה. הצינורית, שבניגוד לבקבוק בתיק, מאפשרת שתייה רציפה במהלך הריצה במנות יותר קטנות וקלות לעיכול. לכן, חשוב שהצינורית תהיה נוחה, נגישה ולא תדרוש התעסקות מיותרת.

בנוסף, העולם הוא לא סימטרי. יש אנשים שמאליים, יש ימניים (בידיים, לא דעות פוליטיות), יש אנשים בעלי העדפה לצינורית משמאל, יש כאלה בעלי העדפה לימין.

ההחלטה כאן התקבלה לשים את תפס הצינורית על הכותף השמאלי במקום יחסית גבוה. (ואל תתנו לתמונות להטעות אותכם. זה יושב בגובה הכתף בערך).

מה זה אומר ?

– אם אתם מעבירים את הצינורית דרך הכותף השמאלי, ותרצו לתפוס את הצינורית, או שישאר לכם חלק ארוך + הקצה באוויר, או שתאלצו לעשות מאין לולאה שבולטת שמאלה. (ראו תמונה מעל)

– אם אתם מעבירים את הצינורית דרך הכותף הימני, הוא יתפס יפה בכותף השמאלי למאחז מאוזן, אבל תצטרכו לפרק אותו לטובת שתיה, ולאחר מכן להחזיר אותו למקום (פעולה סבירה, תלוי במיקום התפס). פעולה שצריכה להיות חסרת מאמץ (יחסי).

וכאן הקאץ' הגדול בעיני. כל כך גדול, עד כדי שלהפתעתי הוא הפריע לי בצורה כזו משמעותית במהלך הריצה, ששקלתי לא להמשיך ולחזור ל 020 ולחפש תיק אחר.

אני הלכתי על העברה מצד ימין (הפוך למה שאני רגיל ב – 020), וחיבור לכותף השמאלי, כדי שהצינור לא יבלוט לי.  המיקום של התפס הוא גבוה. לכן כאשר הייתי צריך לנתק אותו עם יד ימין, הייתי צריך אותה פנויה, מה שלא היה אפשרי תמיד (היו שם מקלות או בקבוק יד נוסף). אם רציתי לפרק עם יד שמאל אז הייתי צריך להרים את היד לזווית כמעט אופקית ומאומצת כדי להגיע לתפס, מאד לא נוח..

גם התפס עצמו לא נוח להרכבה ופירוק של הצינור, כשכבר הגעת אליו. כל פעם לקח לי כמה רגעים להרכיב ולפרוק את הצינור מהתפס בשימוש של כמה אצבעות ואיזה הרכבה משולשת.

הערה במקום שקיבלתי מחבר: לא לכולם זה יפריע באותה מידה שזה הפריע לי כמובן, ויש כאלה שאוהבים למקם את הפיה מול הפה וכלל לא להתעסק עם ההורדה. יתכן ובתצורה הזאת מה שכל כך הפריע לי, לא יפריע להם/לכם כלל.

ב HPL 020, תפס הצינורית הוא על רצועת החזה, מה שגם שם אותו במקום נייטרלי, וגם מאד נגיש לשני הצדדים.. לא נתתי את דעתי על הדבר הזה שקיבלתי אותו כמובן מאליו, עד העניין המציק הזה עם האומגה. וכאן גם אני שואל את עצמי האם ברייס שתכנן את ה- 020, לא חשב על זה ?

באימייל ביקורת ששלחתי לחברה על ההנ"ל, קיבלתי תשובה לקונית שאכן נעשתה בחירה לשים רק בצד שמאל, בלי יותר מדי הסבר, ושהפידבק שלי יועבר לברייס עצמו יחד עם שאר ההערות שלי. יותר מזה לא נאמר הרבה, משהו לא מתחייב על זה שהם קשובים לפידבק של הרצים.

לגבי שאריות הרצועות, הוצעה לי השיטה הצבאית של לחתוך את השארית עם סכין חם/מצית. הסברתי למגיב מטעם היצרן, שאני ב-ח-י-י-ם לא מקצר באופן סופני מערכת מתכווננת.. פשוט לא עושים כזה דבר… אתה לא יודע אם תצטרך לשנות משהו / תמכור את התיק וכו… לחתוך זה לא פתרון ולא אפשרות בעיני.

שורה תחתונה:

מהפוסט הזה, אני מתאר לעצמי, נוצר משהו שלילי כלפי התיק. אינני רוצה שיווצר רושם לא נכון, אבל אני לא מנסה לייפות את המציאות כדי להצדיק תג מחיר כזה גבוה. מתיק ברמה הזאת ובמחיר הזה, ציפיתי ליותר תשומת לב לפרטים הקטנים (סוגרי רצועות, מחזיק מפתחות) שאני תופס כטריוואלים, ולחלוטין לא ציפיתי ל disruptive feature כמו תפס הצינור שישפיע השפעה כל כך משמעותית על חווית הריצה הכוללת שלי, הפרטית שלי כמובן.

יחד עם זאת, מדובר בתיק מצוין בהמון פרמטרים, אני בהחלט לא מתכוון להפטר ממנו מיד, אלא להמשיך להתשמש בו ולראות כיצד הוא משרת אותי לאורך זמן. לנסות לשים לב מה מהמדברים הנ"ל נהייה יותר משמעותי או פחות משמעותי לטובה / לרעה, ולתת פידבק יותר שלם, לאורך זמן.

אין ספק מדובר בתיק איכותי מאד, שיש בו המון דברים טובים, אבל כמה (בעיני) פגמים תיכנוניים אמנם קטנים ואפילו פתירים בפתרונות יצירתיים, אבל כמעט בלתי נסלחים לתיק ברמה ובמחיר הזה. הם היו צריכים להיות בפנים.

לגבי המלצה, אני מעדכן/מתקן ואומר בזהירות שאלא אם כן ניסיתם אותו או נחשפתם לעניין הנ"ל ואתם חיים איתו בשלמות, תבדקו לפני שאתם קונים.

לא בגלל שלא מדובר בתיק טוב, ,אלא שהפרטים הקטנים האלה עושים הבדל. יש הרבה הרבה אפשרויות והרבה תיקים טובים בשוק במחירים סבירים ותחרותייים. קשה לנסות את כולם. בחוויה האישית שלי, אם התיק לא נוח לאחד השימושים הבסיסיים שלו (שתיה), שאר הפיצ'רים הנהדרים לא שווים את הכסף..

חשוב לציין שהתיק לא נמכר עדיין בישראל (למיטב ידיעתי), ועדיין אין יבואן. אם מישהו חשקה נפשו לקפוץ על המציאה, שיילך על זה.

אני מאד מקווה שהדברים הטובים שלו יגברו במהלך הזמן על הדברים הנ"ל שכל כך הפריעו לי בריצות האחרונות, ואני מקווה שהפידבק שלי יתבטא בגרסת הרענון הבאה של התיק, ואז אני אמליץ עליו בלב שלם, והוא יתקרב מבחינתי לתיק המושלם (בשבילי).

[עדכון יוני 2012] : שפצרתי את שאריות הרצועות עם וולקרו. עובד מצוין ומי שמעוניין יוכל לראות את התוצר כאן.

3 תגובות

  1. קובי אורן הגב

    התיק מקבל ביקורות מעולות בכל הפורמים של רצי האולטרה של מאה מייל ומעלה בארה"ב ..המחיר הוא כמובן פרמטר מהותי אבל לא תמיד העיקר..

    • ranpergamin הגב

      הי קובי,

      קודם כל, לכבוד הוא לי שאתה קורא ומגיב 🙂

      לא הבנתי מתגובתך אם אתה מסכים / חולק.
      המחיר הוא לא הפרמטר היחידי, ולא מפתיע אותי שיש הרבה ביקורות חיוביות בגלל כמה סיבות:

      – כי בסה"כ בהרבה מובנים באמת מדובר בתיק מצוין, וזה לא גורע מהעובדה שיש לו כמה דברים שמפריעים / טעוני שיפור.
      – אף אחד לא אוהב ללכת נגד הזרםֿ, וכרגע הזרם הוא להשתפך על המוצרים של החברה החדשה והכי מגניבה בסביבה.
      – אנשים שמקבלים בחינם (בלוגרים רבים) ציוד לבדיקה, נוטים לכתוב ביקורות חיוביות
      – אנשים שקונים ציוד יקר, נוטים להיות חיוביים ולהתעלם/להקטין חסרונות, כדי להצדיק את ההרגשה שקנו הכי טוב במיטב כספם. רבים הם מקבלים את החסרונות כמובן מאליו, ומקטינים אותם כי הם חושבים שבמחיר כזה כנראה שיש להם סיבה..
      – למרחקים הכל כך אורכים, יכול להיות ששיקולי הנפח , הפונקציונליות והנוחות מתגמדים אל שיקולי השתייה אשר לי כל כך מפריעים (ואולי לאחרים מפריעים פחות או כלל לא).

      מחיר זה לא הכל, זה נכון, אבל ישנם הדברים הבסיסיים שאתה רוצה/מצפה מהציוד שלך, ואם הוא לא עונה עליהם אז המחיר לא שווה.
      לכן זה שהמחיר יקר, ושהרבה כותבים ביקורות חיוביות בעיני לא ארובה לכך שהמוצר מושלם/מוצלח/יתאים לכל אחד..

      אצלי זה פשוט קלקל את חווית ה Flow של הריצה, מחיר בלתי נסלח 🙂
      אבל אני חושב שעם תיקונים קלים, התיק הזה יהיה פנומנלי גם בשבילי.

  2. שחר קליין הגב

    ל-northface יש פטנט נחמד לשאריות רצועות ההידוק, הן תמיד מחוברות לקצה השני

השארת תגובה