Vivobarefoot Neo Velcro – אחרית דבר

Neo_Velcro

חגיגת נעליים לילדים יש לנו כאן בשבועות האחרונים. אחרי שקראתם על הסנדלים והנעליים של KidOFit לפני כמה שבועות, שמהם רכשנו סנדלים לקיץ, הגיע הזמן לסגור עונה ל Neo Velcro. את זוג הנעליים הזה סקרתי לפני 8 חודשים, והם שימשו אותו בקיץ שעבר, בטיול בחו״ל, בעונת המעבר ובחורף, עד ממש השבוע האחרון.

נעלי ילדים, ככלל, עוברים abuse גבוה במיוחד, והיה, בהחלט, מעניין לראות, בהיעדר אפשרויות מינימליות ראויות, איך יחזיק הזוג, שבשעתו נראה כהמוביל בשוק נעלי ילדים מינימליות.

התוצאות לפניכם בפוסט הזה.

הפוסט הקודם שבו פרסמתי ביקורת ראשונה על הנעליים היה מאד חיובי. בהיעדר אפשרויות ואלטרנטיבות להורה שרוצה עבור ילדיו נעליים מינימליות, הרגשתי בשנה שעברה, שבסה״כ עשיתי עסקה לא רעה. מדובר בנעל לא זולה יחסית, ולכן רציתי מאד להרגיש, בסופו של דבר, שהיא מחזירה את ההשקעה מבחינת עלות ביחס למינימליזם, איכות, שימוש ותועלת.

עברו הרבה חודשים אינטנסיביים עם הנעליים. אני רוצה להציג לכם בתמונות את המצב שלהם, פשוטו כמשמעו, אחרי שמונה חודשי שימוש אינטנסיבי, יום יום, של ילד בן 4-5.

Neo_Velcro_ToeSpring

אני רוצה להתייחס לנקודה מעניינת שגיליתי כשצילמתי את הנעליים לפוסט הזה. שמים לב ל Toe Spring הגבוה של הנעל. אני לא זוכר שהייתה כזו התרוממות כשקנינו אותם, וייתכן מאד שבעמידה הן משתטחות, אבל הייתי שמח להשוות אותן לזוג חדש. לא מתאים ל Vivo ולזוג מינימלי שכזה להיות בעלי Toe Spring כזה גבוה. לא נושא שקשור לשחיקה, אבל עכשיו שמתי אליו לב, מעניין.

Neo_Velcro_sole_old

נתחיל דווקא מהסוליות. אצל ילדים, באופן כללי, יש נטייה לראות שחיקה בקצוות נעל הרבה יותר מאשר במרכז הסוליה. הסוליה של ה Neo Velcro היא נהדרת ועשויה מאותו גומי מצוין ממנו היו עשויים ה Neo של הבוגרים. על מרכז הסוליה אין בכלל סימני שחיקה משמעותיים.

Neo_Velcro_Sole_Dead

האיזור היחיד בו יש שחיקה משמעותית הוא באיזור העקב. למה ? לא יודע בדיוק, אבל זה כמובן תוצאה של אופי שימוש ואיזור שתמיד נשחק יותר, גם אצל בוגרים. לא ,אין לזה שום קשר לריצה או נחיתה על עקב, למקרה שאתם מבלבלים עם פוסטים אחרים. בחלק האחורי אפשר לראות התחלה של חשיפה של השכבה השניה והלבנה. זה עדיין לא מצב שבו הייתי ״מפריש״ את הנעליים, אבל בהחלט התחלת היווצרות חור אפשרי בסוליה, מה שהיה גורם להפסקת השימוש בנעליים..

Neo_velcro_top_old

החלק העליון. אפשר לראות בתמונה מעל באופן ברור ביותר שהריפוד הפנימי שיוצא החוצה והתפרים שמחברים אותו לחלק החיצוני הם נקודת התורפה לקרע ופרימה. סה״כ השחיקה כאן לא סופנית, גם אם אסתטית היא כבר הופכת את הנעל לבעלת מראה ״גמור״ משהו. ראיתי תופעות דומות בזוגות אחרים.

Neo_Veclro_Strap

התופעה אולי הכי בעייתית בשחיקה הייתה הפרימה של רצועת וולקרו בין החלק החלק החיצוני לסקוץ׳ עצמו. זה, ככל הנראה, תוצאה של הסגירה והפתיחה הרבות של הרצועה (שזה בדיוק מטרתה). בנעל שמאל הפרימה משמעותית מאד כמו שאתם רואים, בתמונה מעל, בנעל השניה הייתה פתיחה לאורך צלע אחת, אבל לא פרימה שמשפיעה על שימוש. זה בר תיקון עם חוט ומחט ב 10 דקות עבודה, אבל זה בהחלט עניין של ייצור שבו אפשר אולי לבחור חוטים יותר עמידים או תפחירה יותר חזקה ולמנוע פרימה שכזו.

Neo_Velcro_front_old

באיזור הקדמי של הנעל אפשר לראות התחלה של פתיחה בין הסוליה לחלק העליון. הפתיחה הזאת מאד עדינה, לא משמעותית ואחרי נסיון עם זוגות רבים, שבהם זאת הייתה נקודת התורפה שלהם, אני שמח לדווח שבמבחן הזה הנעל הצטיינה, והשחיקה כאן היא כמעט זניחה ביחס לכמות השימוש והעומס שעברו על הנעליים האלו.

סיכום

כמה דברים קטנים שלא צילמתי וחשוב לציין. די מהר לאחר תחילת השימוש, הוצאנו והפסקנו את השימוש במדרסים הפנימיים שהגיעו עם הנעליים. לא רק שהם מיותרים לחלוטין (למרות שאפשר לשטוף אותם), הם התחילו להחליק אחורה ולעלות לכיוון הקרסול כמה דקות לאחר נעילה.

הנעליים לא סבלו מריח, למרות שלא השתמשנו במדרסים. כמו כן, הם התייבשו מהר מאד לאחר שנרטבו, ולא נרשמו שום תלונות מצד הילד או צוות הגן על הנעילה או הסרה שלהם. כמובן שלא נרשמו שום הערות על המראה (למעט הערות לחיוב), שכן מדובר בנעל בעלת מראה ספורטיבי קלאסי שבנים ירגישו איתו טוב גם מול החברים (ביחס לנעליים מינימליות אחרות שיגרמו להם להראות כמו ילדים בימי הביניים).

הנעליים עמדו בכל הציפיות שלנו מנעלי ילדים מינימליות, ובהחלט מכאלו בעלי תג מחיר מכובד לנעלי ילדים. אלה הנעליים היחידות מהליין הנוכחי של Vivobarefoot שהן מה שהייתי מגדיר וקורא נעליים מינימליות מודרניות לבנים, והייתי רוצה לראות הרבה יותר מבחר בכיוון הזה.

זאת קניה טובה, בעיקר אם מוצאים דיל טוב או מחיר טוב, כי המחיר שלהם בכל זאת יקר. היום כבר יש עוד כמה אלטרנטיבות זולות יותר כמו KidOFit שמציבה תחרות בפאן המינימלי, אבל מזנבת משמעותית (לדעתי) בעיצוב וחייבת עוד הוכחה בעמידות ושחיקה.

אלה נעליים שאני יכול להמליץ עליהם בשקט במידה ואתם מחפשים נעליים מינימליות לילד, כאשר התקציב הוא לא שיקול או לחלופין מצאתם עסקה טובה מאד. הבעיה העיקרית אצל Vivobarefoot היום היא היעדר מלאים של הדגם הזה, היעדר אלטרנטיבות ראויות לבנים לקיץ הישראלי, והיעדר מבחר של מידות וצבעים.

יחד עם זאת, נימה אופטימית, שככל הנראה יהיו התפתחויות בכל מיני כיוונים בהנעלת ילדים מינימלית בשנתיים הבאות, כולל Vivo עצמם, ולכן יש למה לצפות.

אני מקווה שהאיכות, העיצוב המודרני והמינימליזם של ה Neo Velcro יבואו לידי ביטוי גם בדגמים העתידיים, אבל בתג מחיר יותר ידידותי עבור ההורה שקונה זוג נעליים לעונה אחת.

8 תגובות

  1. Moran Ravid הגב

    אנחנו התנסנו בשנה שעברה בסנדלים שלהם לילדות שלי, ואני חייבת לציין שהיעדר השימוש בחומרים איכותיים יותר ברצועות הסקוטצ' זה מה שגרם לי ויגרום לי לא לקנות אותם יותר לעולם.
    אם אחרי שימוש של חודשיים שלושה, רצועות הסקוטצ' נקרעות, נפרמות ולבסוף כבר לא "עובדות", מה שגרם לי לתפור סקוטצ'ים חדשים (משימה לא פשוטה בעליל כי זה נעל גומי…), השנה כבר הלכנו בקיץ על אפשרות אחרת. :-

    • שחר רוזן הגב

      הי מורן, בכל בעיית איכות כפי שציינת, את מוזמנת להביא את הנעליים לבדיקה/תיקון/החלפה אלינו (החשמונאים 113 ת"א), גם אם הנעל נקנתה בחו"ל. קורה שיש פגם בייצור, וגם אנחנו כיבואנים וגם חברת האם מענויינים לדעת בכדי לשפר ובכדי שנוכל לטפל ושתהנו מהנעליים.

      • Moran Ravid הגב

        תודה על תגובתך 🙂
        לא ידעתי שבכלל יש לי מה לעשות עם זה כי קניתי אותם בEBAY. ואחרי חודש הליכה היה לי ברור שלא אוכל להחזיר אותם או להתלונן בפני אף אחד.
        אני פשוט הייתי כל כך מתוסכלת מלתפור את הסקוטצ'ים החדשים, מה ששבר לי 2 מחטים, שאמרתי לעצמי, משהו כאן ממש לא בסדר….
        תודה על הצעתך!

  2. כרמית הגב

    נעליים מינימליסטיות לילדים זה עניין מתסכל. אני צדה באיביי את הדגמים המינימליסטיים של מרל מהשנים הקודמות. כל כך מוצלחות, וכל כך חבל שלא מייצרים אותן יותר.

  3. שחר רוזן הגב

    משלוח חדש של ה Noe Velcro בנים ובנות בדרך לארץ, יגיע במהלך חודש יולי 2015. כמו כן, לקיץ הבא Vivo שמים דגש על נעלי הילדים וישיקו מספר דגמים חדשים, הן של נעלי ילדים והן של סנדלים.

  4. ינאי ברנע הגב

    רן, חיכיתי לסיכום הזה 🙂
    אני קניתי לשני הבנים שלי (3+6 במועד הקנייה) את הטרייל פריק של VIVO ממש איך שהגיעו לארץ. שחר היה אדיר ושלח לי הכל מהר וביעילות ואפילו נתן הנחה יפה דרך הבלוג.
    אבל (!), למרות שהן נראו מבטיחות מאוד מבחינת מראה ושימושיות לתנאים הקשים שהבנים שלי מציבים לנעליים, ממש מהר הן התחילו להתפרק. ברמה של כמה שבועות הגפה העליונה התחילה להתפרק מהסולייה וזה היה מעצבן, מאוד. הדבקתי את זה כל פעם עד שתוך כמה חודשים התייאשתי. בנוסף, דברים נוספים התחילו להתפרק, למשל רצועת הוולקרו לסגירה כמו שקרה אצלכם.

    הצלחתי שהבנים יגיעו לקיץ עם הנעליים איכשהו שמישות, אבל זה היה מתסכל ללא ספק. אראה אלו דגמים ייצאו ל-VIVO בהמשך ולפי זה אחליט האם לנסות שוב ולתת להם צ'אנס (גם אין הרבה אפשרויות אחרות כרגע).

    שחר: אני יודע שיכולתי לדבר איתך ואולי אפילו לשלוח את הנעליים אליכם לבדיקה. אבל מציאות החיים המטורפת, המרחק הפיזי מהחנות והעובדה שהייתי חייב פיתרון הנעלה בשבילם לא אפשרו את זה בפועל. מקווה שהחבר'ה באנגליה (וסין…) יקשיבו לתלונות הרבות ברשת על עמידות ויבצעו שיפורים 🙂

השארת תגובה